Sarbatori fara kilograme in plus. 10 sfaturi pentru a trece cu bine peste mesele copioase de Craciun

De Craciun e momentul sa ne relaxam, sa ne intalnim cu prietenii, cu familia si sa uitam de rutina zilnica si grijile ei. Dupa cum stim cu totii, zilele si mai ales noptile de sarbatori inseamna mese copioase, consum de alcool, atmosfera in care se fu-meaza si de aceea recuperarea ulterioara este obligatoriu sa se faca printr-o dieta usoara, bogata in fructe, legume proaspete si multa apa, precum si plimbari lungi in aerul tare al iernii.

acum 32 luni (24 Dec 2016)

De Craciun e momentul sa ne relaxam, sa ne intalnim cu prietenii, cu familia si sa uitam de rutina zilnica si grijile ei. Asta teoretic, pentru ca lucrurile stim bine ca stau cu totul altfel: mese multe si copioase, portii mari si gazde care nu se pot refuza... si bineinteles ca toate acestea sunt stropite cu licori bahice de cea mai buna calitate si la ore cat mai mici.

Specialista in nutritie Lygia Alexandrescu prezinta pentru "Romania libera" un set de recomandari pentru masa de Sarbatori, in conditiile in care, in general, dupa aceasta perioada festiva "castigul" ponderal este de 2 pana la 4 kg.

Din fericire, e foarte simplu sa evitam disconfortul gastro-intestinal si in acelasi timp sa ne rasfatam cu cele mai delicioase preparate de sezon. Divizati meniul pe mese distantate in timp la cel putin o ora - pentru a diminua riscul indigestiei, trebuie sa dati stomacului un timp sa digere ce ati consumat la masa anterioara inainte de a veni cu o alta "avalansa". Evitati alimentele grase si prajite, precum si sosurile grele (chiar si in salate) si optati pentru preparate pe baza de pui, curcan si peste, legume si fructe proaspete bogate in fibre (consumate disociat). Limitati alimentele care favorizeaza indigestia - suc de portocale sau de rosii, condimentele in exces si, in general, alimentele acide. Consumati apa pe tot parcursul mesei in cantitati mici si dese, pentru a mentine sistemul digestiv activ si pentru a evita deshidratarea (care incetineste metabolismul). Consumati alcoolul cu atentie intrucat poate crea o serie de probleme: creste presiunea arteriala a sangelui, creste cantitatea de enzime hepatice necesare descompunerii acestuia, creste activitatea sistemului nervos central si favorizeaza aparitia tulburarilor gastro-intestinale.

Cu toate acestea, de sarbatori se consuma mari cantitati de alcool sub diverse forme - explica nutritionista Lygia Alexandrescu. Vinul rosu este bautura sezonului si trebuie consumat cat mai natural, ... Citeste intreg articolul pe romanialibera.ro