Sapte mituri despre Uniunea Europeana care circula prin Romania si cat de adevarate sunt ele

Sapte mituri despre Uniunea Europeana care circula prin Romania si cat de adevarate sunt ele

Raportul Europuls considera ca pozitia de tara trebuie sa fie mandatul de negociere care a rezultat in urma consultarilor cu toti actorii, in acord cu interesul sau interesele de tara, formulate de ministerele de profil, coordonata de Ministerul de Externe si apoi transmisa reprezentantilor Romaniei in procesul decizional european. Recomandari pentru viitor Intre recomandarile facute de expertii Europuls se afla comunicarea catre publicul larg a mandatelor Romaniei si a rezultatelor obtinute la Consiliul European, controlul Parlamentului pe mandatele de negociere si o colaborare mai stransa intre Parlament, Reprezentanta Romaniei de la Bruxelles si europarlamentarii romani.

acum 75 luni (24 Oct 2014)

Europuls a realizat un raport despre aceste clisee si a inclus si o serie de recomandari. "Vine de la Bruxelles" Nimic nu vine de la Bruxelles decat daca este aprobat in prealabil. Sentimentul de neputinta este dat de volumul limitat de informatii din spatiul public referitoare la obiectivele urmarite de diplomatia romaneasca. De asemenea, exista si un interes scazut al politicienilor si mass-media de a discuta teme europene, potrivit raportului Europuls. Iar reprezentarea este mai slaba a tarii noastre in structurile organizatorice de la Bruxelles, cum ar fi directiile generale ale Comisiei Europene. Problema o constituie si faptul ca societatile din Romania nu sunt reprezentare in afara institutiilor, la fel este problema si pentru organizatiile non-guvernamentale (ONG). O problema identificata o constituie faptul ca lobbyul este asociat cu traficul de influenta in Romania, in timp ce la Bruxelles se foloseste intens. "Lobby de tara" sau "brand de tara" pot sa semnifice o strategie mai buna de comunicare. "Romania nu-si cunoaste interesele" Sunt multe voci la Bruxelles care vad Parlamentul ca pe un fel de anexa a Guvernului. Raportul arata ca in cazul Romaniei nu sunt nici studii de impact, nici dezbateri, in vreme ce multe decizii importante privind interesele romanilor sunt luate la nivel de staff tehnic, nu sunt transparente si nici discutate. De asemenea, nu exista nici o relatie functionala cu Comitetul Economic si Social din Romania. Raportul Europuls considera ca pozitia de tara trebuie sa fie mandatul de negociere care a rezultat in urma consultarilor cu toti actorii, in acord cu interesul sau interesele de tara, formulate de ministerele de profil, coordonata de Ministerul de Externe si apoi transmisa reprezentantilor Romaniei in procesul decizional european. Si pentru seful Reprezentantei Permanente a Romaniei la Bruxelles formularea pozitiei de tara intampina dificultati. "Lobby inseamna trafic de influenta" Reprezentarea Romaniei in Uniunea Europeana la... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro