Saptamana patimilor lui Johan Kobborg

Saptamana patimilor lui Johan Kobborg

Despre felul in care a lucrat Johan Kobborg cu balerinii si despre imbunatatirea conditiilor de lucru, dar si a performantei artistice a baletului romanesc sub coordonarea sa am scris si noi, cum au inceput sa scrie si publicatii din tara si din strainatate care pana acum nu bagau in seama baletul romanesc de pe malul Dambovitei. Ne lasa mai saraci si mai tristi pe cei care redescoperisem placerea de a merge la spectacolele de balet sterse de praf, lustruite bine si puse intr-o vitrina stralucitoare, pe care tot mai multa lume o admira.

acum 80 luni (12 Apr 2016)

>

Nu cred ca am vazut vreodata un talmes-balmes mai mare intr-o institutie de cultura, ca cel produs in curtea Operei Nationale, in ultima perioada. Fara a-i contesta meritele artistice, dar gandindu-ma firesc la cele manageriale pe care ministrul Culturii i le-a vazut, nu am putut sa nu remarc afinitatea acestuia fata de Opera Romana. Si nu ma refer aici la faptul ca sotia sa este prim solista si membra a corpului de balet, dar si una dintre vocile care l-au contestat pe Johan Kobborg. (Sa fi fost din cauza ca mai multi balerini au fost adusi din strainatate si ca pe criteriul competentei si a talentului unii dintre colegii lor romani nu s-au mai regasit in toate spectacolele in rolurile visate/promise?).

Dupa izbucnirea scandalului in care a fost tarat, Johan Kobborg si-a aparat, pe drept cuvant, reputatia stirbita prin scoaterea de pe site-ul ONB, unde era trecut cu functia (mai mult onorifica) de director artistic al corpului de balet.

Pentru ca una dintre primele masuri a noii conduceri a fost fix aceasta: retrogradarea celui care a schimbat fata baletului ONB si care a reusit sa ridice cota balerinilor romani, aplaudati cu sali tot mai pline in spectacole de succes, montate de regizori straini, cu o valoare si o faima incontestabile. Nu stiu daca aceasta schimbare (si apropo, cine ar fi putut fi numit coordonator al activitatii corpului de balet in locul lui Kobborg?) era menita sa ridice si mai mult standardul deja inalt impus de prezenta coregrafului danez.

Despre felul in care a lucrat Johan Kobborg cu balerinii si despre imbunatatirea conditiilor de lucru, dar si a performantei artistice a baletului romanesc sub coordonarea sa am scris si noi, cum au inceput sa scrie si publicatii din tara si din strainatate care pana acum nu bagau in seama baletul romanesc de pe malul Dambovitei.

Nu cred sub nicio forma ca indepartarea lui Kobborg (fie si din pozitia pe care o detinea pe site-ul ONB) era principala pr... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro