Rosul, culoarea seductiei si a puterii: cum ne influenteaza comportamentul

Strategie de intimidare In 2004, psihologii Russell Hill si Robert Barton, de la Universitatea din Durham, au incercat sa descopere daca si oamenii reactioneaza similar la culoarea rosie. O alta explicatie ar putea fi ca aceasta culoare intimideaza adversarii, ca in cazul mandrililor cu o pozitie inferioara in ierarhia grupului Un fenomen similar se intampla si jucatorilor in cazinouri: cei care au jetoane rosii pariaza mai mult decat jucatorii cu jetoane albastre sau albe, probabil pentru ca le ofera mai multa incredere in sansele lor de castig, potrivit unui studiu.

acum 78 luni (4 Sep 2014)

Cand stramotii nostri au inceput sa-si picteze corpul, au folosit mai intai un ocru rosu, culoarea sangelui, simbolul vietii, dar si al mortii. Influenta ei este atat de puternica, incat ne poate perturba chiar si echilibrul hormonal. Pentru a se adapta vietii in jungla, ochii stramosilor nostri au inceput sa dezvolte un tip de celule in retina care le permitea sa identifice fructele rosii in frunzis. Pentru multe primate, pielea de culoare rosie este un semn de dominare. Cu cat masculul este mai puternic si mai dominant, cu atat rosul este mai intens, iar acesta avertizeaza maimutele cu o pozitie inferioara in ierarhie sa evite conflictele cu el.

Strategie de intimidare

In 2004, psihologii Russell Hill si Robert Barton, de la Universitatea din Durham, au incercat sa descopere daca si oamenii reactioneaza similar la culoarea rosie. Jocurile Olimpice din 2004 le-au dat ocazia sa urmareasca performantele pugilistilor care purtau echipamente de culoare rosie si albastra.

Oamenii care poarta haine rosii se simt mai puternici, mai increzatori in fortele proprii, este de parere Andrew Elliot, de la Universitatea din Rochester, New York. Rosul creste ritmul cardiac si nivelul testosteronului, iar de aici performantele mai mari ale sportivilor, crede Elliot. O alta explicatie ar putea fi ca aceasta culoare intimideaza adversarii, ca in cazul mandrililor cu o pozitie inferioara in ierarhia grupului

Un fenomen similar se intampla si jucatorilor in cazinouri: cei care au jetoane rosii pariaza mai mult decat jucatorii cu jetoane albastre sau albe, probabil pentru ca le ofera mai multa incredere in sansele lor de castig, potrivit unui studiu. Din acelasi motiv, candidatii care poarta haine rotii la interviurile de angajare au sanse mai mari sa obtina postul, sustine un studiu publicat in "Journal of Experimental Social Psychology".

La locul de munca, hainele ... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro