Romanul care readuce la viata Dacia 1300. Cum a reusit sa transforme un morman de fiare intr-o masina care valoreaza cat o garsoniera

A ajuns in posesia unei Dacia printr-o intamplare si de atunci a invatat pas cu pas, detaliu cu detaliu, sa readuca la viata ceea ce pentru altii nu reprezenta decat un morman de fiare care ocupau inutil spatiul in garaj. A fost momentul in care Mihai a realizat ca nu doar nostalgicii, acum in varsta de 60-70 de ani, care au invatat sa sofeze la volanul unei Dacia 1300 fabricata la Pitesti, sunt atrasi de batrana doamna si de ideea de a avea o masina romaneasca simbol in garaj. Asa am descoperit eu ca oamenilor le place Dacia 1300, dar ce m-a integrat pe mine a fost ca la pagina mea de Facebook, o treime dintre oamenii care au dat like si au urmarit proiectul au varsta de 18-26 de ani, nu nostalgicii in varsta care au condus in trecut o astfel de masina. Poti folosi un lac normal, cum au toate masinile din comert acum, care costa 60 de euro litrul, sau poti sa urci gradual, pentru ca sunt diferite tipuri de lacuri, spre exemplu semiceramic, care rezista mult mai bine la zgarieturi pana ajungi la 900 de euro sau mai sus pentru un litru de lac. Atentia la detalii face ca un morman de fiare pe care cei mai multi l-am fi vandut la fier vechi sa se transforme intr-o regina a soselelor FOTO Mihai Zgardan Surpriza mare pentru Mihai a fost cand s-a trezit pe pagina sa de Facebook cu sute de mesaje venite din partea celor care au trait pe pielea lor experienta anilor 70-80, la volanul unei Dacia 1300.

acum 21 luni (28 Nov 2017)

A ajuns in posesia unei Dacia printr-o intamplare si de atunci a invatat pas cu pas, detaliu cu detaliu, sa readuca la viata ceea ce pentru altii nu reprezenta decat un morman de fiare care ocupau inutil spatiul in garaj.

Pasiunea pentru restaurarea Daciilor 1300 din anii 70 a inceput, in cazul lui Mihai, cu un VWT1, primul model de Volkswagen Transporter, dubita hippie, asa cum este cunoscuta de cei mai multi dintre noi. A cumparat BUS-ul de la un pasionat din Bucuresti, dupa indelungi negocieri, si a aflat ca masina fusese "in tinerete" o ambulanta care a ajuns in Romania donata de un grup de francezi care veneau cu ajutoare la inceputul anilor '90 la noi in tara. Aici a fost locul in care tanarul ploiestean, IT-ist la baza, a prins meserie de la mesteri batrani, cu multa experienta in spate. M-a primit cu bus-ul acesta prima oara si i-a placut de mine pentru ca eram pasionat si a zis: M-a pus sa-mi fac rost de piese si pur si simplu m-a invatat cum sa restaurez singur masina", spune Mihai. Cum a ajuns sa indrageasca Daciile 1300

Mandru de rezultat, ploiesteanul a inceput sa puna fotografii pe pagina sa de Facebook, iar un prieten care a remarcat calitatea lucrarii l-a contactat si l-a rugat sa-i reconditioneze si lui o masina, insa nu un VW, ci o Dacia 1300.

Mihai, in atelierul din Brasov in timp ce restaureaza o Dacia 1300 FOTO Mihai Zgardan

"...mi-a zis ca vrea si el sa-i restaurez o masina la nivelul la care am facut-o pe a mea, dar ca el are boala pe Dacia 1300 si vrea neaparat. Dacia a costat 5500 de euro nerestaurata, dar nu avea nevoie de sudura, era intr-o stare foarte buna, era o Dacia din 1970, iar valoarea de piata era corecta pentru nivelul la care se prezenta.

Cu noua achizitie s-a intors la Brasov, in service-ul unde invatase tainele meseriei, si s-a apucat de lucru. Stia de la proprietar ca masina fusese lovita "usor" in partea d... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro