Romanii prefera sa mearga la mall, nu la biblioteca
Merg intr-o mai mare masura la teatru femeile, persoanele tinere cu varsta de pana la 34 de ani si cele cu un nivel mai ridicat de educatie, scrie Mediafax. In acest context se observa gradul scazut de utilizare ca sursa de informare a revistelor de evenimente culturale (2%) si a ghidurilor de timp liber (4%). Pentru editia din 2014 a Barometrului de Consum Cultural, volumul esantionului a fost de 1.260 de persoane, cu o eroare maxima tolerata de +/- 2,8%, la un nivel de incredere de 95%. Esantionul a continut un boost de 840 de persoane din Bucuresti, care a produs un subesantion reprezentativ pentru Capitala, cu o eroare maxima tolerata de +/- 3,4%, la un nivel de incredere de 95%.
"Barometrul de Consum Cultural 2014. Barometrul se doreste o oglinda a activitatii din domeniul cultural, oferindu-i fiecarui cititor posibilitatea de a se regasi intr-un anumit profil de consumator, care sa compare practicile culturale proprii, cu cele ale restului populatiei. De asemenea, romanii nu sunt mari consumatori de muzica specifica activitatii filarmonicilor. 80,6% dintre respondenti declara ca nu merg la astfel de evenimente, iar 15,2% afirma ca "merg mai rar".
In ceea ce priveste teatrul, numarul "non-consumatorilor" a scazut in ultimii 10 ani cu aproximativ 14%, fiind vorba de cea mai mare scadere inregistrata in randul unei forme de consum cultural public pentru care s-au cules date.
Merg intr-o mai mare masura la teatru femeile, persoanele tinere cu varsta de pana la 34 de ani si cele cu un nivel mai ridicat de educatie, scrie Mediafax. La fel ca in cazul majoritatii tipurilor de consum cultural public, persoanele din mediul rural sunt dezavantajate in ceea ce priveste participarea la viata culturala. Indiferent de mediul de rezidenta, barbatii aleg sa mearga la teatru o data la 4-6 luni (8,8%), in timp ce 5,8% dintre femei merg lunar, 5,2% - o data la 2-3 luni, iar 5,3% - o data la 4-6 luni.
Pe de alta parte, consumul cultural public practicat cu ocazia evenimentelor de tip festival cunoaste valori bune pe segmentele "o data la 2-3 luni" si "o data la 4-6 luni".
Astfel, 8,1% dintre respondenti merg de aproximativ patru ori pe an la acest tip de evenimente, iar 11,4%, de aproximativ doua ori pe an. Este important de mentionat ca variabila nu diferentiaza in ceea ce priveste tipul de festival (muzica, film, teatru) si nici modalitatea de acces (cu plata sau gratuit).
In cazul festivalurilor, si barbatii si femeile participa mai degraba o data la 4-6 luni, cifrele fiind de 12,4%, respectiv 10,5%.
Cel mai interact... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro