Romanii dau mai mult pe litrul de motorina decat pe cel de vin: Ne place sa bem mult si prost

Putere de cumparare scazuta Pe de alta parte, puterea de cumparare in Romania nefiind una foarte mare si obisnuinta de a lua masa la restaurant nefiind una larg raspandita, oricat de mult ar creste numarul concetatenilor care iau masa la restaurant, tot nu este suficient incat sa schimbe momentan tendinta vanzarilor de vin in restaurante. Sunt doar mici exceptii, insemnand Cramele Recas - parte din actionariat fiind britanic, modelul de vinuri si de business fiind de asemenea de inspiratie internationala, tehnologia de producere la fel -, Cramele Halewood - infiintate si detinute de un fondator britanic, proprietarul unei mari companii de distributie de bauturi alcoolice - si, intr-o masura mai mica Jidvei, Cotnari, Crama Oprisor.

acum 66 luni (26 May 2017)

In mentalul colectiv al conationalilor nostri persista mai multe mituri, toate false, printre care cel mai puternic este suprematia calitativa a vinului de tara.

Obiceiurile de consum ale romanilor se indreapta preponderent catre "vinul bun, curat, de tara" (o fictiune, de fapt!), in detrimentul vinurilor produse dupa normative internationale. Lipsesc criteriile obiective pentru evaluarea vinului, lipsesc obiceiurile si persista ideea ca vinul trebuie "sa fie mult, alb, sec - desi in realitate consumul e preponderent demisec si demidulce - , rece si pe gratis - sau aproape gratis. Oamenii sunt dispusi sa plateasca mai mult pe litrul de motorina destinat masinii decat pe litrul de vin destinat sistemului digestiv propriu", spune Cezar Ioan, de la site-ul vinul.ro. In general, in afara de bucatari - care oricum si ei isi cauta joburi in strainatate - ospatarii considera aceasta munca una "de tranzitie".

Putere de cumparare scazuta

Pe de alta parte, puterea de cumparare in Romania nefiind una foarte mare si obisnuinta de a lua masa la restaurant nefiind una larg raspandita, oricat de mult ar creste numarul concetatenilor care iau masa la restaurant, tot nu este suficient incat sa schimbe momentan tendinta vanzarilor de vin in restaurante. Chiriile, de asemenea, apasa pe costurile antreprenorilor din domeniu, si la fel de tare si costurile salariale - ceea ce face obligatorie, din punctul lor de vedere, marirea adaosurilor, care fac ca vinul sa ajunga la preturi greu de acceptat de catre consumator.

Sursele de crestere a consumului intern de vin de buna calitate vin in general dinspre sistemul medical - care insista, pe buna dreptate, pe faptul ca vinul este ceva mai putin daunator decat spirtoasele sau berea baute in excces -, din expunerea pe care vinul o capata prin intermediul emisiunilor gastronomice tip "Masterchef" sau "Chefi la cutite" si din expunerea pe care o are vinul imbuteliat pe rafturile hipermarketurilor.

... Citeste intreg articolul pe romanialibera.ro