Romanii care vor sa schimbe industria auto. Transport la viteze supersonice, amortizoare revolutionare si bord din carbon pentru siguranta pasagerilor

Romanii care vor sa schimbe industria auto. Transport la viteze supersonice, amortizoare revolutionare si bord din carbon pentru siguranta pasagerilor

Robert Atanasiu (20 de ani), student in anul I la Imperial College London, in Marea Britanie, a descoperit domeniul aeronauticii, in care exceleaza in prezent, cand se uita peste cursurile facultatilor pe care ar fi vrut sa le urmeze dupa absolvirea liceului. "Ceva inovativ, dar si realist" Ceea ce a diferentiat proiectul lui Robert de cele cu care au venit ceilalti candidati care isi doreau sa fie admisi la Imperial College London a fost faptul ca acesta poate fi pus in practica, deci nu este un scenariu de film science fiction, ci o lucrare cu date si calcule cat se poate de reale. Tanarul si-a facut un program extrem de riguros, care sa ii permita sa invete, sa joace in echipa de baschet a universitatii, dar si sa aiba grija de el, asta insemnand sa-si faca de mancare si sa se ocupe de celelalte treburi casnice. Ca sa va faceti o idee cat de complex este acest utilaj industrial, va enumeram doar principalele echipamente care functioneaza in cadrul acestuia: turnul rotativ, oala de turnare, distribuitorul, tuburile de imersie, cristalizatorul, ghidajul firului curb, sapte segmenti si dispozitivul de preluare a lantului de bara falsa.

acum 28 luni (1 Jul 2017)

Robert Atanasiu (20 de ani), student in anul I la Imperial College London, in Marea Britanie, a descoperit domeniul aeronauticii, in care exceleaza in prezent, cand se uita peste cursurile facultatilor pe care ar fi vrut sa le urmeze dupa absolvirea liceului. Robert a venit cu o idee despre cum se poate viabiliza un sistem de tuburi vidate, in care sunt montate capsule ce pot transporta oamenii la viteze supersonice, de aproximativ 500 de metri pe secunda. Capsulele sunt asezate pe niste asa-numite perne electromagnetice, care le mentin la o distanta de cativa centimetri de tuburi, scopul lor fiind sa elimine frecarea cu tubul, ramand astfel doar frecarea cu aerul.

In proiectul imaginat de Robert, capsulele sunt conectate in paralel, ele avand trei viteze: una de accelerare, una prin care se mentine o viteza constanta si una de decelerare. "Cand o capsula franeaza, energia creata astfel se transfera la capsula cu care este legata in paralel, astfel incat se face o economie serioasa de energie", ne detaliaza tanarul sistemul gandit de el.

"Ceva inovativ, dar si realist"

Ceea ce a diferentiat proiectul lui Robert de cele cu care au venit ceilalti candidati care isi doreau sa fie admisi la Imperial College London a fost faptul ca acesta poate fi pus in practica, deci nu este un scenariu de film science fiction, ci o lucrare cu date si calcule cat se poate de reale. Eu m-am gandit ca toata ideea este sa fac un proiect care sa fie ecologic, sa fie prietenos cu mediul si nici sa nu consume prea multe resurse in timpul exploatarii", ne detaliaza tanarul.

Studiul la Imperial College London este o experienta inedita, pentru ca a insemnat trecerea de la copil la "o incercare de adult", cum spune cu umor Robert. Tanarul si-a facut un program extrem de riguros, care sa ii permita sa invete, sa joace in echipa de baschet a universitatii, dar si sa aiba grija de el, asta insemnand ... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro