Romanii au cheltuit peste jumatate de miliard de euro pe produse electro-IT in trimestrul al doilea
Cu vanzari totale de 176 de milioane de euro, in al doilea trimestru al acestui an, telecomunicatiile raman cel mai mare sector de pe piata bunurilor de folosinta indelungata si asta datorita vanzarilor de smartphone-uri, care sunt dotate si cu camere foto performante.
Cu vanzari totale de 176 de milioane de euro, in al doilea trimestru al acestui an, telecomunicatiile raman cel mai mare sector de pe piata bunurilor de folosinta indelungata si asta datorita vanzarilor de smartphone-uri, care sunt dotate si cu camere foto performante. De asemenea, piata de electronice a insumat 87 de milioane de euro in perioada mentionta, in restere de peste 30% fata de acelasi trimestru al lui 2015. Cea mai mare categorie a sectorului - televizoarele cu ecran plat - a crescut cu aproape 34%, inregistrand vanzari de 76 de milioane de euro. Dar romanii tin si la confortul casei - vanzarile de electrocasnice mari, in special cele incorporabile au avut o crestere de 31% in al doilea trimestru al 2016, fata de aceeasi perioada a anului trecut, pana la o valoare de 125 milioane de euro. Toate categoriile au inregistrat rate de crestere de doua cifre, insa cele mai mari au fost pentru frigidere. La capitolul electrocasnice mici, cel mai bine vandute au fost aspiratoarele fara sac si cele verticale, de mana, tip robot, da si cele cu spalare. Aparatele de epilat, dar si cele de ingrijire a parului au avut cele mai mari cresteri din cadrul sectorului. Vanzarile de electrocasnice mici au insumat 36 de milioane de euro, in crestere cu 23% comparativ cu perioada similara a anului trecut. Au crescut atat vanzarile de tonere, cat si cele de cartuse cu cerneala, mai arata datele GfK Temax. Piata IT a scazut in cel de-al doilea trimestru al anului cu aproape 14%, pana la 85 de milioane de euro. ... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro