Romania risca sa plateasca daune importante pentru ca birocratia a blocat construirea podului peste Dunare de la Braila. Cine sunt vinovatii

Romania risca sa plateasca daune importante pentru ca birocratia a blocat construirea podului peste Dunare de la Braila. Cine sunt vinovatii

Zona unde vor fi construite podul si conexiunile de infrastructura FOTO Studiu Fezabilitate De fapt, procedura a fost demarata la inceputul lunii decembrie, cand CNAIR a lansat pe SEAP procedura de selectare a firmei careia sa ii fie atribuit contractul pentru serviciile de "intocmire documentatii cadastrale, rapoarte de evaluare si asigurare servicii juridice de asistenta si reprezentare in vederea dobandirii prin expropriere/transfer a imobilelor necesare proiectarii si executiei obiectivului de investitie Pod suspendat peste Dunare in zona Braila, pe raza localitatilor Braila si Vadeni, judetul Braila, si localitatile Smardan si Jijila, judetul Tulcea", dar totul s-a intepenit pe parcurs. Valoarea totala a investitiei se va ridica la 2,35 miliarde de lei, cu tot cu taxele aferente (adica undeva la peste 510 de milioane de euro) si include nu doar construirea podului suspendat peste fluviu, ci si a drumurilor de conexiune ce vor fi facute de la zero pe malul tulcean. Calea pe pod va avea 22 metri si va fi alcatuita din patru benzi de circulatie de cate 3,5 metri latime fiecare, patru benzi de incadrare de cate 0,5 metri latime, doua acostamente de 1,50 m latime si o zona mediana cu latimea de trei metri.

acum 26 luni (21 Mar 2018)

Ceea ce la un moment dat parea foarte simplu in privinta proiectarii si construirii podului care urmeaza sa lege cele doua maluri ale Dunarii intre orasul Braila si orasul tulcean Macin, a devenit deodata fdoarte complicat.

In fapt, membrii asocierii italiano-japoneze amintite s-au aratat, prin nu mai putin de 10 notificari transmise CNAIR, profund nemultumiti pentru ca nu pot incepe proiectarea podului din cauza ca nu stiu unde vor fi relocate retelele de utilitati din zona podului. Este vorba de retelele de apa, canalizare, irigatii, telefonie si retele electrice, pe care statul roman si-a asumat obligatia ca le va reloca pe o cheltuiala separata inainte de demararea contractului legat de pod. LTD a emis un numar de 10 notificari prin care si-a manifestat intentia de a revendica costuri suplimentare si extensie de timp, fara sa specifice sumele si extensia de timp la care se considera indreptatit", a declarat unul dintre directorii tehnici ai companiei de drumuri.

Astfel, la licitatia pentru proiectare si executie "Relocari/Protejari conducte edilitare (apa si canal) si retele de irigatii necesare pentru executia podului suspendat peste Dunare in zona Braila", a fost depusa in data de 13 februarie 2018 o singura oferta, care se afla actualmente in curs de evaluare. Lipsesc pana si banalele documente cadastrale

Alarmant este ca n-au fost rezolvate nici problemele legate de exproprierea terenurilor necesare pentru drumurile de legatura cu podul, desi unele dintre etape sunt relative simple, solutionarea lor fiind, de fapt, o chestiune de cateva zile. Mai exact, este vorba de 460 de terenuri, cu o suprafata totala de peste 122 ha, aflate pe teritoriile judetelor Braila si Tulcea.

Zona unde vor fi construite podul si conexiunile de infrastructura FOTO Studiu Fezabilitate

De fapt, procedura a fost demarata la inceputul lunii decembrie, cand CNAIR a l... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro