Romania lucrului prost facut: soseaua de centura care se construieste de un deceniu

Romania lucrului prost facut: soseaua de centura care se construieste de un deceniu

Contractul de lucrari pentru construirea primilor 9,6 kilometri de drum a fost derulat in perioada martie 2008-septembrie 2010, finantarea in valoare de peste 50 milioane de lei fiind asigurata prin programul PHARE, dar si cu fonduri de la bugetul national si local. La randul lor, locuitorii de pe strazile Kossuth si Florilor - ruta pentru masinile de tonaj greu ce tranziteaza municipiul - se plang nu doar de zgomotul TIR-urilor care le trec pe sub geam cat e ziua de lunga, dar si de aerul poluat pe care trebuie sa il respire. Totusi, actualul primar al Zalaului, Ionel Ciunt, este optimist, de vreme ce soseaua de centura a fost inclusa in Master Planul General de Transport, pentru finantare in perioada 2014-2020, iar recent, spune el, au fost alocati 5,3 milioane de lei pentru demararea studiului de fezabilitate pentru al doilea sector de drum.

acum 83 luni (11 May 2017)

Unul dintre cele mai importante proiecte ale municipiului Zalau il reprezinta soseaua de centura, care ar putea degreva municipiul de traficul greu. Investitia bate pasul pe loc de aproape sapte ani, de cand a fost finalizat primul tronson.

Contractul de lucrari pentru construirea primilor 9,6 kilometri de drum a fost derulat in perioada martie 2008-septembrie 2010, finantarea in valoare de peste 50 milioane de lei fiind asigurata prin programul PHARE, dar si cu fonduri de la bugetul national si local. S-au blocat in poligon

Potrivit reprezentantilor Primariei Zalau, investitia ce prevede crearea unei centuri rutiere cu o lungime totala de 15,5 kilometri a fost impartita in doua etape, intrucat valoarea maxima a ajutorului care putea fi obtinut prin PHARE era de 6,6 milioane de euro, iar bugetul local nu putea acoperi diferenta de bani necesara. De acolo ar trebui sa continue tronsonul al doilea, care sa permita traficului greu sa se indrepte pe E81, prin crearea unui tunel prin Muntii Meses, lung de 2,4 kilometri. Si asta pentru ca investitia s-a lovit de problema poligonului de tragere, aflat pe traseu.

TIR-urile ocolesc centura si se indreapta spre centrul Zalaului FOTO Andreea Vilcovschi

Solutia a fost mutarea obiectivului militar ce se intinde pe circa 30 de hectare, de la Zalau, la Crasna, insa ideea a nascut o serie de discutii si controverse intre autoritatile locale si Ministerul Apararii Nationale. Cei din urma au acceptat cu greu propunerea si numai cu conditia ca autoritatile locale sa suporte toate cheltuielile cu transferul poligonului, inclusiv investitiile pe care le presupune functionarea obiectivului, dar si plata despagubirilor pentru terenurile expropriate.

In 2016, centura ocolitoare a Zalaului a fost inclusa, alaturi de alte obiective similare, in Master Planul General de Transport, un document care defineste nevoile de finantare simultan cu cele... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro