Romania la Cannes 2016: Un premiu pentru regie, doua trofee FIPRESCI si o distinctie Semaine de la Critique

Regizorul Cristian Mungiu a primit premiul pentru cea mai buna regie, pentru filmul "Bacalaureat", ex aequo cu cineastul Olivier Assayas, regizorul filmului "Personal Shopper", la gala de inchidere a Festivalului de Film de la Cannes, care a avut loc duminica seara, la Cannes. In cadrul Marche du Film au fost proiectate opt filme: "Varza, cartofi si alti demoni" in regia lui Serban Georgescu, "Dublu" de Catrinel Danaiata, "Aniversarea", in regia lui Dan Chisu, "La drum cu tata", in regia Ancai Miruna Lazarescu, "Dincolo de calea ferata" de Catalin Mitulescu, "Box", regizat de Florin Serban, "Lumea e a mea", in regia lui Nicolae Constantin Tanase si "Minte-ma frumos in Centrul Vechi" regizat de Iura Luncasu.

acum 46 luni (23 May 2016)

Regizorul Cristian Mungiu a primit premiul pentru cea mai buna regie, pentru filmul "Bacalaureat", ex aequo cu cineastul Olivier Assayas, regizorul filmului "Personal Shopper", la gala de inchidere a Festivalului de Film de la Cannes, care a avut loc duminica seara, la Cannes.

Filmul romanesc "Dogs", regizat de Bogdan Mirica, si coproductia cu participare romaneasca "Toni Erdmann", de Maren Ade, au castigat, sambata seara, doua dintre cele trei premii decernate de Federatia Internationala a Criticilor de Film (FIPRESCI) la Cannes, fiind recompensate in sectiunea Un Certain Regard respectiv in competitia oficiala a festivalului.

Filmul "Album", de Mehmet Can Mertoglu, o coproductie cu participare romaneasca, a fost recompensat, joi seara, la Cannes, cu premiul Revelation France 4, in sectiunea Semaine de la Critique.

Cristian Mungiu cu "Bacalaureat" si Cristi Puiu cu filmul "Sieranevada" au fost selectati in competitia oficiala, alaturi de pelicule semnate de cineasti celebri, precum Pedro Almodovar, Jim Jarmusch, Xavier Dolan si fratii Dardenne. Filmul "4:15 p.m. sfarsitul lumii", de Catalin Rotaru si Gabi Virginia Sarga, a fost inclus in competitia oficiala de scurtmetraje, iar "Toate fluviile curg in mare", de Alexandru Badea, a concurat in sectiunea Cinefondation.

In cadrul Marche du Film au fost proiectate opt filme: "Varza, cartofi si alti demoni" in regia lui Serban Georgescu, "Dublu" de Catrinel Danaiata, "Aniversarea", in regia lui Dan Chisu, "La drum cu tata", in regia Ancai Miruna Lazarescu, "Dincolo de calea ferata" de Catalin Mitulescu, "Box", regizat de Florin Serban, "Lumea e a mea", in regia lui Nicolae Constantin Tanase si "Minte-ma frumos in Centrul Vechi" regizat de Iura Luncasu.

De asemenea, Radu Muntean, regizorul filmelor "Hartia va fi albastra", "Marti, dupa Craciun" si "Boogie", a facut parte din juriul sectiunii Cinefondati... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro