Romania ar putea incheia anul 2016 fara niciun kilometru nou de autostrada deschis circulatiei. Lotul 2 Lugoj-Deva ar putea sa nu fie deschis in acest an

Romania ar putea incheia anul 2016 fara niciun kilometru nou de autostrada deschis circulatiei. Lotul 2 Lugoj-Deva ar putea sa nu fie deschis in acest an

"Din pricina unui viciu legislativ, CNAIR nu a gasit inca o solutie in scopul efectuarii unei receptii partiale pe acest segment deosebit de important de autostrada, avand in vedere ca restul de 13km din totalul de 28km existenti in acest contract sunt inca in diferite stadii de implementare", se arata intr-o postare pe pagina de Facebook a asociatiei.

acum 88 luni (22 Dec 2016)

Astfel, Romania ar putea incheia anul 2016 fara niciun kilometru nou de autostrada deschis circulatiei. Ulterior, CNAIR a transmis, printr-un comunicat, ca lucrarile de pe sectorul de autostrada Lugoj-Deva, respectiv Traian Vuia - Margina, pe o lungime de 15 kilometri, sunt in curs de finalizare, astfel incat acest sector sa poata fi utilizat de participantii la trafic, insa acest fapt va fi realizat imediat dupa clarificarea tuturor aspectelor de natura juridica. "Refuzul de viza pentru Receptia la terminarea lucrarilor este invocat de faptul ca ", afirma CNAIR, La sfarsitul lunii noiembrie, ministrul Transporturilor, Sorin Buse, anunta ca anul acesta vor fi inaugurati 15 kilometri de autostrada prin inagurarea lotulului 2 al autostrazii Lugoj - Deva, termenul avansat fiind de 15 decembrie. Sursele consultate de News.ro sustin, insa, ca exista sanse mari ca acest lot sa nu fie deschis in acest an. Sunt mai multe departamente care trebuie sa-si dea acordul si exista, probabil, o teama de a nu aparea probleme pe acest lot dupa deschiderea traficului, iar cei care au acordat avizele sa fie trasi la raspundere", a precizat o sursa avizata, pentru News.ro. Potrivit surselor, exista temeri si din cauza faptului ca unul dintre constructorii lotului 2 al autostrazii Lugoj-Deva este Salini Impregilo, care a construit lotul 3 al autostrazii Sibiu-Orastie, supranumit "autostrada scufundata" din cauza gravelor probleme de structura. Si Asociatia Pro Infrastructura, ONG specializat pe monitorizarea lucrarilor de infrastructura din Romania, sustine ca exista un pericol real ca CNAIR sa nu deschida circulatia pe tronsonul respectiv din motive birocratice. "Din pricina unui viciu legislativ, CNAIR nu a gasit inca o solutie in scopul efectuarii unei receptii partiale pe acest segment deosebit de important de autostrada, avand in vedere ca restul de 13km din totalul de 28km existenti in acest contract sunt inca in diferite stadii de implementare", se arata intr-o postare pe pagina d... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro