RETROSPECTIVA Anul in care pe la Transporturi s-au perindat trei ministri, iar dezvoltarea infrastructurii a fost ratata chiar si pe hartie

RETROSPECTIVA Anul in care pe la Transporturi s-au perindat trei ministri, iar dezvoltarea infrastructurii a fost ratata chiar si pe hartie

Daca in prima parte a anului Guvernul prezenta harti cu mii de kilometri de autostrada ce vor fi construiti in cel mai scurt timp posibil, in a doua parte a lui 2014 a prezentat un Master Plan General de Transport, in care prioritatile aratau drumuri expres in loc de autostrazi. Dusurile reci au venit, insa, de la Comisia Europeana, care nu a acceptat ca suportarea costurilor de garantare a proiectului (de aproape doua miliarede de euro) sa se faca din bugetul de stat. Iar diferentele de altitudine (600 m fata de peste 1.100 m) in raport cu tronsonul Comarnic-Brasov recomanda de la sine ca optima varianta Sibiu-Pitesti (sa urci si sa cobori un TIR de 40 de tone pe traseul montan Comarnic-Brasov inseamnna cheltuieli inutile in plus).

acum 93 luni (30 Dec 2014)

Scaderea drastica a investitiilor publice in anul 2014 a afectat cel mai mult sectorul de infrastructura (feroviara, rutiera, navala si aeriana), chiar daca pe la Transporturi s-au perindat trei ministri. Daca in prima parte a anului Guvernul prezenta harti cu mii de kilometri de autostrada ce vor fi construiti in cel mai scurt timp posibil, in a doua parte a lui 2014 a prezentat un Master Plan General de Transport, in care prioritatile aratau drumuri expres in loc de autostrazi. Dusurile reci au venit, insa, de la Comisia Europeana, care nu a acceptat ca suportarea costurilor de garantare a proiectului (de aproape doua miliarede de euro) sa se faca din bugetul de stat. Valea Oltului este frecventata de cel putin 80% din transportatorii de marfa, aceasta fiind varianta cu peste 100 de kilometri mai scurta pentru a trece Carpatii. Iar diferentele de altitudine (600 m fata de peste 1.100 m) in raport cu tronsonul Comarnic-Brasov recomanda de la sine ca optima varianta Sibiu-Pitesti (sa urci si sa cobori un TIR de 40 de tone pe traseul montan Comarnic-Brasov inseamnna cheltuieli inutile in plus). Sectorul feroviar, cenusareasa infrastructurii Unul dintre cele mai controversate proiecte de infrastructura ale anului trecut a fost lansat printr-un Memorandum care anticipa Master Planul General de Transport si se referea la sectorul feroviar. De fapt, aceste expresii au sintetizat cu precizie fotografica atitudinea afisata de autoritati in ultimii 20-25 de ani fata de sectorul feroviar. Tratandu-le ca pe o cenusareasa, autoritatile (inclusiv Guvernul actual) au adus Caile Ferate Romane la limita sigurantei circulatiei trenurilor, cu peste 1.000 de puncte periculoase din acest punct de vedere. Tot referitor la sectorul feroviar, reamintim ca incepand din 3 decembrie 2014 ar trebui sa se plateasca despagubiri de 25% pana la 100% din pretul biletului daca trenurile intarzie, dar aplicarea acestei norme - instituita printr-un Regulament al Comisiei Europene - a fost amanata pe... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro