Reporter Incognito. Bombele cu ceas de pe soselele si caile ferate din Romania

"Romania libera" a demonstrat, printr-o investigatie sub acoperire, ca spitalele si clinicile care elibereaza avize pentru soferii profesionisti, mecanicii de locomotiva si pilotii de avioane incalca legea cu mare usurinta. Daca pe drumurile romanesti s-au inregistrat 93 de decese la un milion de locuitori in 2013, in Suedia, cea mai sigura tara de pe continent din acest punct de vedere, rata este de trei ori mai mica. Relaxare, in loc de inasprire Desi a avut acces la aceste statistici ingrijoratoare, Ministerul Transporturilor a decis in februarie 2013, in timpul mandatului lui Relu Fenechiu, aflat in prezent in inchisoare, sa liberalizeze modul cum pot fi obtinute avizele medicale si psihologice de catre soferii care conduc autovehicule grele de marfa si de persoane, piloti de avioane, mecanici de locomotiva si marinari. Examenul psihologic de la clinica privata, de asemenea autorizata de catre Ministerul Transporturilor, a fost apoi o simpla formalitate, iar o ora mai tarziu s-a eliberat certificatul care atesta ca reporterul sub acoperire este apt medical si psihologic pentru transportul de marfuri pe camioane grele. 10 minute pentru un examen de o ora Daca la Spitalul CFR din Sibiu, a existat totusi un medic care s-a opus eliberarii avizului medical, iar reporterul a trebuit sa lase cateva eprubete de sange, la clinica privata Rimmed din Bucuresti au fost suficiente, la propriu, o picatura de sange si cateva asistente medicale.

acum 73 luni (4 Feb 2015)

"Romania libera" a demonstrat, printr-o investigatie sub acoperire, ca spitalele si clinicile care elibereaza avize pentru soferii profesionisti, mecanicii de locomotiva si pilotii de avioane incalca legea cu mare usurinta. Daca pe drumurile romanesti s-au inregistrat 93 de decese la un milion de locuitori in 2013, in Suedia, cea mai sigura tara de pe continent din acest punct de vedere, rata este de trei ori mai mica.

Specialistii europeni au constatat ca de ani buni Romania nu sta bine nici macar intr-un domeniu care, teoretic, este reglementat prin legi stricte si supravegheat de mai multe institutii, precum Ministerul Transporturilor sau Autoritatea Rutiera Romana. In 2012, de exemplu, 600 de romani au murit in accidente rutiere in care au fost implicate autovehicule grele, autobuze si utilitare conduse de soferi care nu se pot urca la volan decat daca obtin mai multe avize obligatorii.

Relaxare, in loc de inasprire

Desi a avut acces la aceste statistici ingrijoratoare, Ministerul Transporturilor a decis in februarie 2013, in timpul mandatului lui Relu Fenechiu, aflat in prezent in inchisoare, sa liberalizeze modul cum pot fi obtinute avizele medicale si psihologice de catre soferii care conduc autovehicule grele de marfa si de persoane, piloti de avioane, mecanici de locomotiva si marinari. Pana la acea data controalele pentru declararea "apt/inapt" a unui conducator auto profesionist se puteau face doar la spitalele CFR, care detineau si o baza de date comuna prin care se urmarea istoricul medical al celor verificati. Dupa intrarea in vigoare a unui nou ordin guvernamental, soferii care conduc taximetre, camioane, autobuze si autocare pot obtine fisele medicale de la peste 370 de cabinete medicale si psihologice autorizate de Ministerul Transporturilor.

Liberalizarea s-a facut fara a fi creata o infrastructura informatica menita a centraliza datele medicale venite de la toate cabinetele raspandite in tara, astfel incat in pr... Citeste intreg articolul pe romanialibera.ro