Renunta la luminile puternice din dormitor! Trucuri pentru un somn odihnitor

Renunta la luminile puternice din dormitor! Trucuri pentru un somn odihnitor

Daca mai si scoatem computerul, televizorul si tableta din dormitor, cu o jumatate de ora macar inainte de culcare, avem toate premisele sa ne bucuram de un somn propice sanatatii.

acum 35 luni (19 Sep 2017)

O noapte intreaga de somn este, poate, cel mai potrivit cadou pe care il putem face organismului nostru. 7 sau 8 ore de somn inseamna enorm pentru creierul si pentru inima noastra si ne intinereste cu cativa ani. Lipsa somnului determina o slaba concentrare, suntem mai obositi, mancam mai mult si avem un risc mai mare de a suferi accidente. Recomandarea este sa ne trezim la aceeasi ora in zilele lucratoare si cu ora mai tarziu in weekend-uri.

Al doilea sfat ar fi acela de a merge la culcare suficient de devreme pentru a beneficia de 7-8 ore de somn, potrivit sleepeducation.org. Daca totusi suntem in pat de 20 de minute si nu am reusit sa adormim, ne dam jossi luam de la capat rutina dinaintea culcarii.

Schimbarea temperaturii este si ea importanta, astfel ca, daca putem, ar trebui sa reglam temperatura cu cateva grade mai jos.

Alimentele bogate in melatonina - substanta care ne ajuta la reglarea ceasului biologic - ar trebui consumate in cantitati mici inainte de culcare.

Daca mai si scoatem computerul, televizorul si tableta din dormitor, cu o jumatate de ora macar inainte de culcare, avem toate premisele sa ne bucuram de un somn propice sanatatii. ... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro