Reclamele de altadata. Crema Tokalon: "Nici un rid sau zbarcitura. Pomete ferme si roze"

Reclamele de altadata. Crema Tokalon:

Am intalnit si reclame la ceasuri "de fabricatiune elvetiana", la "articole de voiagiu", umbrele "albe si color la preturile cele mai moderate", biciclete "cele mai solide, cele mai iuti", hrana pentru bebelusi, aparate de taxat pentru automobile, aparate de radio, placi de dans "fox-trot, tangou", mobila, vopsele, creioane, motoare, tractoare si multe altele", mai spune Magdalena Traistaru. "In opinia mea diferenta dintre reclamele de ieri si de azi este data de pata de culoare si de imaginea fotografica a obiectului promovat, in rest mesajul este in general acelasi", conchide muzeograful severinean.

acum 70 luni (19 Mar 2017)

Muzeul Regiunii Portilor de Fier din Drobeta Turnu Severin detine un numar impresionant de documente, iar ziarele reprezinta o parte insemnata dintre acestea.

"Analizand cu destul de mult interes reclamele din acea perioada, am constatat cu stupoare ca nevoile oamenilor sunt aceleasi indiferent de perioada in care traiesc. Un alt lucru care m-a surprins a fost promovarea gen "mare reducere de pret", "cu ocazia sarbatorilor de Paste", la cumpararea unui produs ti se ofera "absolut gratuit" un alt produs, rambursarea "fara risc" a coletului daca nu esti multumit de produs sau "s-a infiintat un rayon pentru vanzari in detail cu preturi de engros". Eram convinsa ca genul acesta de marketing a aparut in zilele noastre, cand piata de consum este supra aglomerata de fel de fel de produse, dar se vede bine ca m-am inselat", spune muzeograful Magdalena Traistaru.

Cele mai multe reclame se refereau la obiecte de imbracaminte, incaltaminte si accesorii. Ca si in zilele noastre iluzia ca poti arata mai bine si dupa 40 de ani folosind diverse creme, se promova din plin "nici un rid sau sbarcitura pomete ferme si roze precum si un ten frumos la 40 de ani" (crema TAKALON). Am intalnit reclame la crema depilatoare, care inlocuia "briciul periculos si care produce iritatii si cosuri" sau ceara depilatoare "greu de preparat si urat mirositoare", mai spune muzeograful de la Muzeul Portilor de Fier.

Si la vremea respectiva piata era invadata de fackuri pentru ca in unele reclame comerciantii atentionau clientii sa fie atenti la achizitionarea unor produse astfel "Feriti-va de oricari imitatiuni". Pare greu de crezut, dar un subiect ca educatia sexuala, care si acum naste destul de multe controverse, la vremea respectiva era de mare actualitate.

"Reclamele farmaceutice de uz uman erau prezente in toate ziarele, dar am intalnit si reclame la medicamente de uz veterinar, prafuri pentru ing... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro