Raport privind cazul masinii Uber care a ucis o femeie in SUA: senzorii autoturismului au ignorat ciclistul

Raport privind cazul masinii Uber care a ucis o femeie in SUA: senzorii autoturismului au ignorat ciclistul

In martie, o femeie care traversa strada pe bicicleta in Tempe, Arizona a fost lovita de o masina Uber care testa modul de conducere autonoma. Insa, din pacate, sistemul care determina ce obiecte din jurul masinii pot fi ignorate in siguranta a fost setat intr-un mod care l-a determinat sa ignore un pieton care trecea.

acum 79 luni (9 May 2018)

In martie, o femeie care traversa strada pe bicicleta in Tempe, Arizona a fost lovita de o masina Uber care testa modul de conducere autonoma.

Doua surse apropiate de problema citate de Gizmondo si The Information sustin ca ancheta interna a lui Uber a constatat ca atat camerele de filmat, cat si radarul instalate pe autovehiculul aflat in testare au facut toate lucrurile corect.

Insa, din pacate, sistemul care determina ce obiecte din jurul masinii pot fi ignorate in siguranta a fost setat intr-un mod care l-a determinat sa ignore un pieton care trecea. Nu exista insa nicio modalitate de a spune daca soferul ar fi putut sa reactioneze la timp, chiar daca ar fi fost atent.

The Information arata ca graba Uber de a da rapid rezultate ar fi de vina pentru setarile software.

Din raport: "Exista un motiv pentru care Uber ar fi setat sistemul sau sa fie mai putin prudent in privinta obiectelor din jurul masinii: Incearca sa dezvolte o masina autonoma care sa fie confortabila la condus. In schimb, oamenii care au calatorit recent in vehiculele Waymo si General Motors spun ca plimbarea poate fi smucita, cu o declansare brusca a franelor, chiar daca nu exista nicio amenintare la orizont. Acest lucru este adesea rezultatul reactiilor vehiculelor la stimuli falsi, cand sistemele senzorilor considera ca vad obiecte in miscare care nu sunt chiar acolo sau obiecte care probabil nu vor fi o problema, dar sunt tratate ca atare. Perspectiva Uber a fost ca un prototip de autovehicul care apasa in mod constant franele si provoaca opriri dure este, de asemenea, periculos". Anchetatorii sustin ca masina autonoma Uber, care circula cu aproximativ 64 km/h, nu incercat sa reduca viteza inainte de a o accidenta mortal pe femeia care traversa strada printr-un loc nepermis.

Victima, Elaine Herzberg, care trecea strada cu o bicicleta si a fost lovita de vehiculul autonom, a murit... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro