Prostia omeneasca pe zeci de milioane de euro: sosea de centura construita in Romania pe un teren bun pentru plantat flori, nu pentru trafic greu

Prostia omeneasca pe zeci de milioane de euro: sosea de centura construita in Romania pe un teren bun pentru plantat flori, nu pentru trafic greu

Lucrarile la cele doua tronsoane nefinalizate ale soselei de centura a municipiului Suceava au fost abandonate de cateva luni, dupa ce au fost descoperite unele probleme la fundatie. Licitatia a fost organizata, in 2007, de Directia Regionala de Drumuri si Poduri (DRDP) si a fost castigata de Constructii Feroviare (SCCF) - Grup Colas SA Iasi, care s-a angajat sa construiasca soseaua petru 131.153.401 lei, fara TVA, angajandu-se ca va finaliza lucrarea in 36 de luni.

acum 55 luni (16 Dec 2015)

Lucrarile la cele doua tronsoane nefinalizate ale soselei de centura a municipiului Suceava au fost abandonate de cateva luni, dupa ce au fost descoperite unele probleme la fundatie. Studiul de fezabilitate a fost realizat de firma Consitrans SRL Bucuresti pentru o sosea de 13,173 de kilometri, valoare acestui studiu ajungand la aproape 100.000 de euro, din fonduri guvernamentale. Licitatia a fost organizata, in 2007, de Directia Regionala de Drumuri si Poduri (DRDP) si a fost castigata de Constructii Feroviare (SCCF) - Grup Colas SA Iasi, care s-a angajat sa construiasca soseaua petru 131.153.401 lei, fara TVA, angajandu-se ca va finaliza lucrarea in 36 de luni.

Lucrarile au inceput in 2009 si, in tot acest timp, s-au facut modificari de proiect, astfel ca lungimea rutei ocolitoare a coborat la 12,4 kilometri, fata de 13,17 cat era in proiectul initial si s-au mai operat unele modificari in legatura cu intersectii si poduri, dar si cu consolidari ale terenului.

Lucrari amanate cu anii

In ianuarie 2011, se estima o durata maxima a lucrarilor de 36 de luni, cu toate ca, oficial, la acea vreme se discuta de terminarea lucrarilor spre finele lui 2012 sau mijlocul lui 2013. Imediat, CNADNR a preluat lucrarile, continuandu-le prin forte proprii si, in martie 2015, a fost deschis traficului rutier pe primul tronson al soselei de centura, circa 5,5 kilometri, de la Patrauti pana la Zidul Mortii, in comuna Scheia. Din acel moment, pe celelalte tronsoane, de la Scheia pana la Moara, la iesirea din Suceava spre Falticeni, pe circa sapte kilometri, nu s-a mai facut nimic.

Din cauza terenului neconform pe care s-a planificat construirea soselei de centura a Sucevei, proiectul nu a putut fi finalizat, existand riscul ca in timp sa apara tasari sau cedari ale malurilor de pamant. In aceste conditii, vom incerca sa consolidam terenul cel putin in dreptul celor 11 viaducte si poduri, 40 - 5... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro