Producatorul de componente auto Bosch, acuzat ca a lucrat "mana in mana" cu Volkswagen la manipularea emisiilor

Producatorul de componente auto Bosch, acuzat ca a lucrat

Bosch livreaza module de control al motoarelor, numite EDC17, si softuri pentru aproape toate automobilele diesel cu motoare cu patru cilindri comercializate in America de Nord, fabricate de Volkswagen, BMW si Mercedes-Benz. Bosch a furnizat componentele si software-ul de control catre Volkswagen, dar anterior a afirmat ca nu este raspunzatoare de modul in care acesta este folosit de catre producatori.

acum 72 luni (19 Aug 2016)

Acestia au depus marti o plangere marti la un tribunal din San Francisco, in care citeaza mai multe documente confidentiale predate de catre Volkswagen, scrie Reuters. Volkswagen a refuzat sa comenteze informatia, dar a adaugat ca aceasta nu influenteaza in vreun fel planul de compensatii in valoare de 15,3 miliarde de dolari convenit cu autoritatile americane. Cea mai mare parte a documentelor care implica Bosch in schema de fraudare au ramas secrete, deoarece Volkswagen le-a categorisit drept confidentiale, astfel ca nu pot fi accesate de catre public, chiar daca au fost depuse in instanta. Bosch livreaza module de control al motoarelor, numite EDC17, si softuri pentru aproape toate automobilele diesel cu motoare cu patru cilindri comercializate in America de Nord, fabricate de Volkswagen, BMW si Mercedes-Benz. Volkswagen a modificat softurile motoarelor diesel pentru a declansa sistemul de control al emisiilor doar atunci cand vehiculele sunt testate pentru noxe, in conditii de laborator. Bosch a furnizat componentele si software-ul de control catre Volkswagen, dar anterior a afirmat ca nu este raspunzatoare de modul in care acesta este folosit de catre producatori. Sistemul controleaza acceleratia si puterea masinii si este modificat in mod extensiv de catre producatori pentru a da fiecarui model de autoturism o aura de unicitate. Avocatii proprietarilor de masini masluite acuza insa in documentele depuse in instanta ca Bosch a lucrat "mana in mana" cu inginerii Volkswagen pentru a evita testele de poluare si a pacali autoritatile de reglementare. "Este de neconceput ca Bosch sa nu stie ca software-ul pentru care era responsabila sa il defineasca, dezvolte, testeze, sa il mentina si sa il livreze continea un dispozitiv de infrangere", arata avocatii. In aprilie, Bosch a pus deoparte 650 de milioane de euro pentru potentiale costuri legale. ... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro