Procurorii au mai putine informatii decat o revista de transporturi: Pierderea contractului Bechtel, anchetata de mantuiala

(...) Corpul de Control al prim-ministrului a efectuat demersuri la CNADNR, Mi-nisterul Transporturilor, Departamentul pentru Proiecte de Infrastructură și Investiții Străine, Secretariatul General al Guvernului, Parchetul de pe langă Inalta Curte de Casație și Justiție, Direcția Națională Anticorupție și Bechtel International Inc.

acum 98 luni (12 Oct 2016)

Parchetul de pe langă Judecătoria Sectorului 5, care a clasat dosarul pierderii contractului original cu compania americană, și-a bătut joc de investigaţie. Nu, nu pentru un drum adevărat, ci doar pentru 52 de kilometri. La semnarea sa in 2003, suma pe care Romania ar fi urmat s-o plătească se ridica la 2,2 miliarde dolari. Renegocieri ulterioare, insă, și apoi chiar o reziliere au făcut ca totul să se oprească la "doar" două treimi din suma inițială...

In noiembrie 2013, Corpul de Control al premierului a emis un raport care conținea date despre traseul exemplarului original al contractului Bechtel pană la momentul dispariției. Conform raportului, "reprezentanții Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din Romania (CNADNR) nu au pus la dispoziția echipei de control din cadrul Corpului de Control al prim-ministrului exemplarul original al contractului de proiectare și construire a autostrăzii Brașov-Cluj-Borș, incheiat in anul 2003, motiv pentru care au fost efectuate demersuri in vederea identificării acestuia. (...) Corpul de Control al prim-ministrului a efectuat demersuri la CNADNR, Mi-nisterul Transporturilor, Departamentul pentru Proiecte de Infrastructură și Investiții Străine, Secretariatul General al Guvernului, Parchetul de pe langă Inalta Curte de Casație și Justiție, Direcția Națională Anticorupție și Bechtel International Inc.

(...) CNADNR a precizat urmă-toarele: «La nivelul CNADNR nu s-au regăsit exemplarul, in original, al Contractului de construire a Autostrăzii Brașov-Cluj-Borș și nici dovada transmiterii acestuia de la MTCT (Ministerul Transporturilor - n.r.) (...). Copia deținută nu are insemne de act original și nu există certitudinea că respectiva copie este cea aprobată prin HG nr.

Citește dezvăluirea integrală in ediția de miercuri a ziarului Romania liberă, disponibilă la toate chioșcurile de difuzare a presei! ... Citeste intreg articolul pe romanialibera.ro