Probleme la olimpiadele scolare. Ministerul Educatiei a sesizat Parchetul din Vrancea dupa faza judeteana de la Romana

Probleme la olimpiadele scolare. Ministerul Educatiei a sesizat Parchetul din Vrancea dupa faza judeteana de la Romana

Secretarul de stat in Ministerul Educatiei, Gabriel Ispas, a declarat, pentru News.ro, ca la olimpiadele de anul acesta au fost mai multe probleme, dar cea mai mare a fost in judetul Vrancea, unde mama unui copil care participa la olimpiada era atat atat membru in comisia judeteana de elaborare de subiecte cat si membru in comisia judeteana de organizare de olimpiade.

acum 39 luni (10 Apr 2017)

Secretarul de stat in Ministerul Educatiei, Gabriel Ispas, a declarat, pentru News.ro, ca la olimpiadele de anul acesta au fost mai multe probleme, dar cea mai mare a fost in judetul Vrancea, unde mama unui copil care participa la olimpiada era atat atat membru in comisia judeteana de elaborare de subiecte cat si membru in comisia judeteana de organizare de olimpiade. Mai mult, potrivit acestuia, punctajele mai multor lucrari au fost modificate de cateva ori. De la 114 s-a facut 104 apoi 112, era evident ca pe o alta lucrarea a fiului profesoarei, de la 102 s-a facut 114 apoi 104. Si nereguli in borderourile de notare, erau spatii libere sau spatii completate cu creionul sau cu creionul si pix. Evident ca am chemat la minister inspectorul de specialitate, cu inspectorul general scolar, cu lucrarile si, in prezenta directorului general de la preuniversitar si a sefului corpului de control, am solicitat sa vedem originalele respective. Am constatat ceea ce s-a intamplat si am solicitat Directiei Juridice sa intreprinda demersurile legale ce se impun si, pe cale de consecinta, am sesizat Parchetul", a spus Ispas, potrivit sursei citate. Potrivit acestuia, aceasta nu a fost singura problema de la olimpiade, dar a fost cea mai grava. Astfel, potrivit acestuia, la Matematica, in Dolj, un elev de clasa a VIII-a a avut o rezolvare altfel decat era in barem, motiv pentru care Ministerul a suplimentat numarul de locuri acceptand rezolvarea lui ca fiind corecta. Or, acesta nu este un criteriu corect pentru evaluarea unui elev, sa il condamn pe un elev foarte bun sa nu poata sa mearga la olimpiada pentru ca nu a fost si anul trecut. "Au fost discutii la olimpiada de informatica, cu alocari si realocari de locuri. Am impartit pe ani de studiu si am luat pe punctajele nationale in jos toate aceasta chestiune", a continuat Ispas. ... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro