Primele dovezi ca reclamele personalizate de pe Facebook pot schimba rezultatele alegerilor

Primele dovezi ca reclamele personalizate de pe Facebook pot schimba rezultatele alegerilor

In timpul alegerilor cu privire la referendumul cu privire la Brexit, autorii au chestionat peste 5,000 de persoane si au descoperit ca votantii in favoarea brexitului erau, semnificativ, mult mai probabil sa fie de acord cu aceasta afirmatie, in timp ce persoanele care s-au declarat impotriva parasirii Uniunii Europene erau mult mai probabile sa nu fie de acord cu aceasta afirmatie. Urmatorul pas a constat in identificarea trasaturilor personale, prin intermediul unor teste de personalitate efectuate pe un grup diferit de persoane, prin care sa se stabileasca o corelatie cu probabilitatea de a fi de acord cu afirmatia de mai sus. De exemplu, mesajul pro-supraveghere, destinat persoanelor cu scor ridicat de autoritarism a avut de 20 de ori mai multe like-uri si share-uri in grupul de autoritari fata de grupul cu un scor scazut pe aceasta scara.

acum 28 luni (31 Jul 2017)

Revista stiintifica New Scientist prezinta, in ultimul sau numar, un astfel de studiu ce detaliaza acest proces, al carui autor, Chris Sumner, este membru al unei fundatii pentru protejarea dreptului la viata privata in mediul online. In centrul acestei dezbateri se afla procesul de "directionare psiho-grafica" - directionarea mesajelor unei campanii politice prin intermediul retelelor sociale catre anumite persoane pe baza personalitatii si preferintelor politice ale acestora, cu ajutorul unui volum imens de informatii filtrat cu ajutorul inteligentei artificiale. In realitate, nu este nevoie de influentarea unui numar imens de oameni, doar cateva puncte procentuale sunt suficiente pentru determina rezultatul unei alegeri", sustine Chris Sumner, din cadrul fundatiei Online Privacy Foundation. Pentru a intelege mecanismele acestui proces complex de directionare psiho-grafica, Chris Sumner si colegii lui au creat o serie de experimente prin care au reusit sa recreeze acest proces. De exemplu, una din afirmatiile pe care le-au folosit in experimentele lor a fost: "in ceea ce priveste dreptul la viata privata online - daca nu ai facut nimic ilegal, nu ai de ce sa-ti fie frica". In timpul alegerilor cu privire la referendumul cu privire la Brexit, autorii au chestionat peste 5,000 de persoane si au descoperit ca votantii in favoarea brexitului erau, semnificativ, mult mai probabil sa fie de acord cu aceasta afirmatie, in timp ce persoanele care s-au declarat impotriva parasirii Uniunii Europene erau mult mai probabile sa nu fie de acord cu aceasta afirmatie. Urmatorul pas a constat in identificarea trasaturilor personale, prin intermediul unor teste de personalitate efectuate pe un grup diferit de persoane, prin care sa se stabileasca o corelatie cu probabilitatea de a fi de acord cu afirmatia de mai sus. Apoi, folosind o aplicatie dezvoltata de cercetatorii de la Universitatea Cambridge, numita PreferenceTool, autorii studiului au reusit sa deduca preferintele exprimat... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro