Primaria Capitalei vrea sa treaca Metrorex in subordinea sa. De ce a esuat proiectul in trecut
Acum, o noua solicitare pentru "transferul Metrorex din proprietatea privata a statului in proprietatea privata a Municipiului Bucuresti, impreuna cu fondurile aferente pentru finantarea cheltuielilor curente si de dezvoltare" se regaseste intr-un proiect aflat pe ordinea de zi a sedintei din 29 martie a Consiliului General al Primariei Capitalei (CGMB). Subventii uriase Una dintre problemele care s-au pus de-a lungul timpului cu privire la situatia Metrorex este legata de faptul ca desi reteaua de metrou este folosita de bucuresteni, subventiile pentru transportul subteran sunt oferite de guvern, din taxe si impozite achitate de intreaga populatie a tarii.
Acum, o noua solicitare pentru "transferul Metrorex din proprietatea privata a statului in proprietatea privata a Municipiului Bucuresti, impreuna cu fondurile aferente pentru finantarea cheltuielilor curente si de dezvoltare" se regaseste intr-un proiect aflat pe ordinea de zi a sedintei din 29 martie a Consiliului General al Primariei Capitalei (CGMB).
Primaria sustine ca aceasta operatiune "ar face mai usoara gestionarea in comun a operatorilor de transport interni - RATB si Metrorex". Proiectul nu explica insa cum se va realiza transferul, dar precizeaza ca "in lipsa unei coordonari unitare si a unei strategii de integrare a serviciilor de transport public la nivelul intregii zone, fiecare operator actioneaza independent", astfel ca "in multe situatii se ajunge la paralelisme in dezvoltarea retelelor de transport si alocarea de resurse fara o coordonare unica si o maximizare a eficientei fiecarei investitii in contextul general al teritoriului deservit". S-a vorbit destul de mult de tronsonul spre Drumul Taberei si ala trebuie continuat, dar trebuie nu sa spunem noi de la minister, pe tot felul de interese obscure, cum sapam in sapte directii metrou si de fapt nu terminam nicaieri. Trebuie Primaria Generala, cu sprijin de la Guvern si cu propriile forte, pe baza mandatului pe care il au de la cetateni, sa continue prioritizarea. Sapam in sapte locuri de sapte ani si o sa terminam in 70 de ani", spunea atunci Ponta.
Primaria mentioneaza, in expunerea de motive, ca un proiect de descentralizare a fost conceput si la sfarsitul anului 2013, de catre Liviu Dragnea, atunci vicepremier, si prevedea, printre altele, inclusiv trecerea Metrorex si a Autoritatii Metropolitane de Transport Bucuresti din subordinea Ministerului Transporturilor in cea a Consiliului General al Municipiului Bucuresti.
Intentia Guvernului a starnit nemultumirea sindicalistilor, care au amenintat cu o actiune de protes... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro