Prima Dacia 1100 a iesit pe poarta uzinei acum 48 de ani

Prima Dacia 1100 a iesit pe poarta uzinei acum 48 de ani

A fost insa una dintre primele 20 care incepusera sa iasa de cateva saptamani pe banda de produtie, fiindca masina lui Ceausescu trebuia sa treaca printr-un sir lung de teste si upgrade-uri, astfel incat sa fie prezentata fara nicio emotie in cadrul evenimentului festiv de la 20 august, unul minutios pregatit. "Constructia de automobile in Romania a fost o decizie politica de nivel inalt favorabila tarii, pentru ca Romania, cu o industrie de automobile, avea sa transfere major in acest sector sute de mii de oameni angrenati in activitati rurale. De asemenea, cu peste o jumatate de milion de unitati comercializate pe pietele externe, Dacia isi confirma statutul de marca ambasador a Romaniei.

acum 40 luni (19 Aug 2016)

In anul 1966, in judetul Arges se puneau bazele Uzinei de Automobile Mioveni. Doi ani mai tarziu, in 1968, dupa semnarea unui contract de licenta intre Renault si statul roman, incepea fabricarea primului model Dacia 1100 - un autoturism produs sub licenta R8, celebra berlina care a deschis productia autoturismelor de serie in Romania. A fost insa una dintre primele 20 care incepusera sa iasa de cateva saptamani pe banda de produtie, fiindca masina lui Ceausescu trebuia sa treaca printr-un sir lung de teste si upgrade-uri, astfel incat sa fie prezentata fara nicio emotie in cadrul evenimentului festiv de la 20 august, unul minutios pregatit.

Placheta din bronz atasata autoturismului avea un mesaj pe masura celui ce avea sa o primeasca: "Primul autoturism de serie fabricat in RSR. Muncitorii, inginerii si tehnicienii constructori de masini va aduc dumneavoastra, tovarase Nicolae Ceausescu, prinosul de recunostinta pentru initierea productiei de autoturisme in Romania si pentru grija permanenta ce o purtati dezvoltarii industriei noastre socialiste". "Ziua de 20 august 1968 a marcat fabricarea in serie, in Romania, a primului autoturism pentru persoane - Dacia 1100. Pentru oamenii Dacia si nu numai, implicati in aceasta premiera romaneasca, a fost realmente un eveniment important pentru ca, pe de o parte, acest produs a fost foarte mult asteptat in Romania, iar pe de alta parte, reprezenta exigentele unei industrii de varf care impunea o responsabilitate uriasa. Acum, cu detasarea pe care mi-a oferit-o atat timpul cat si parcursul Dacia in cei 48 de ani, indraznesc sa afirm si sa propun ca aceasta zi sa figureze in istoria economica a Romaniei. Cred ca multi acei care si-au desfasurat activitatea la Dacia merita aceasta recunoastere", a declarat, pentru Adevarul, Constantin Stroe, vicepresedintele Dacia, omul prin ochii caruia s-a scris istoria uzinei, pentru care a lucrat ca sef de atelier, inginer-sef, director tehnic si director general (1990-2002).

Co... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro