Pretul Romaniei grandioase: 60 de tone de aur investite in barajul de la Stanca Costesti, 32.000 de oameni chinuiti la Canal si WC-ul pretios al dictatorului

Pretul Romaniei grandioase: 60 de tone de aur investite in barajul de la Stanca Costesti, 32.000 de oameni chinuiti la Canal si WC-ul pretios al dictatorului

Combinatul de ingrasaminte azotoase Targu-Mures - actual AZOMURES - a fost infiintat in anul 1962 pentru fabricarea de ingrasaminte azotoase, avand trei sectii de productie de baza (amoniac, acid azotic, azotat de amoniu) si cinci subunitati auxiliare pentru deservirea sectiilor de productie cu apa de racire, apa demineralizata, abur, energie electrica, piese de schimb si utilaje. Recordurile doborate de constructia colosului de aluminiu de la Slatina, cel mai mare producator de aluminiu din sud-estul Europei Amenajarea uzinei de aluminiu Alro SA Slatina continua sa reprezinte si in prezent un reper in domeniul constructiilor din judetul Olt si Romania. ,,Pe data de 1 aprilie 1971 se infiinteaza, in cadrul Grupului de uzine pentru fabricatia de rulmenti Brasov, de sub indrumarea si controlul Ministerului Industriei Constructiilor de Masini, Fabrica de rulmenti Alexandria, cu sediul in orasul Alexandria, judetul Teleorman, care va avea ca obiect fabricarea de rulmenti.Fabrica de rulmenti Alexandria se organizeaza si va functiona potrivit prevederilor legale privind organizarea si functionarea intreprinderilor si organizatiilor economice de stat", stabileste hotararea de infiintare a fabricii de la Alexandria. Inca din 1978, de la punerea sa in functiune, Combinatul de Oteluri Speciale Targoviste a fost dotat cu tehnologie moderna destinata productiei de oteluri speciale aliate si inalt aliate necesare dezvoltarii industriei nationale, civile si de aparare (de exemplu, cea mai mare parte a otelurilor nucleare utilizate la constructia Centralei Atomoelectrice de la Cernavoda au fost elaborate la Targoviste). In cadrul combinatului a fost creata si sectia Forja de Blocuri si Bare (F.B.B.), care a fost utilata, printr-o infuzie de capital de peste 90 milioane de dolari la cotatia anilor '80, cu masini de forjat radial de ultima generatie. Barajul de la Stanca Costesti, lucrarea in care Ceausescu a investit 60 de tone de aur Barajul de la Stanca Costesti, este una dintre cele mai grandioase realizari ale "Epocii de Aur" din Romania Socialista. Barajul Tarnita, amplasat pe raul Somesul Cald, la circa 30 de kilometri de Cluj-Napoca, a fost construit pe o fundatie de roci stancoase la o altitudine de circa 500 de metri.

acum 107 luni (20 Mar 2015)

Planurile de dezvoltare grandioase ale dictatorului Nicolae Ceausescu au fost dublate de punerea la dispozitie a unor resurse financiare aproape nelimitate. Proiecte ingineresti care au presupus ridicarea unor constructii uriase au fost finantate cu sume uriase, astazi aproape imposibil de asigurat de catre statul roman. Reteaua de corespondenti "Adevarul" a facut un sumar al megastructurilor comuniste de pe intinsul tarii. Palatul Administrativ, primul "zgarie nori" al perioadei ceausiste

Palatul Administrativ din Satu Mare s-a dorit, atunci cand a fost construit, sa fie replica "zgarie norilor" pe care Ceausescu ii vedea in serialul Dallas.O buna bucata de timp a fost cea mai inalta cladire din Romania.

A fost construit in perioada 1972-1984 langa centrul vechi al municipiului Satu Mare, dupa proiectul arhitectului Nicolae Porumbescu din Iasi, ajutat de catre satmareanul Ludovic Gyure.

Cu 15 etaje si o inaltime de 97 de metri, cladirea este una din beton masiv, are 12.000 de metri patrati, iar deasupra este amenajat un amfiteatru in aer liber de unde se poate admira panorama orasului. Armatura Zalau, debutul seriei de colosi industriali ai judetului

Municipiul resedinta de judet al Salajului, Zalau, isi leaga dezvoltarea de numele lui Nicolae Ceausescu. Numara doar 15.000 de locuitori si industria era abia la inceputurile ei. Prima fabrica importanta - si cea mai mare, de altfel, a fost construita in 1969, fiind vorba despre Armatura Zalau. A urmat, apoi, in 1972, Emailati, iar in 1977 - Fabrica de Tevi si cea de Anvelope. Cei care lucrau in acea vreme isi amintesc cum, cu saptamani inainte de vizita anuntata a dictatorului, se faceau pregatiri intense, de multe ori angajatii nemaiajungand acasa cu zilele. Pentru a realiza insa aceasta imensa constructie a fost nevoie de stramutarea unui cartier intreg al satului Firiza, locuitorilor de acolo fiindu-le oferite alte alternative. Initiativa de a c... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro