Presa straina: Producatorii auto germani au testat efectele gazelor de esapament pe oameni si maimute. Testele, asemuite cu cele practicate de nazisti

Presa straina: Producatorii auto germani au testat efectele gazelor de esapament pe oameni si maimute. Testele, asemuite cu cele practicate de nazisti

"Cu toate acestea, cinci ani mai tarziu, cineva din interiorul VW de la Wolfsburg trebuie sa explice de ce au crezut ca este o idee buna pentru compania de automobile preferata a lui Hitler sa revigoreze testele gazelor la sapte decenii dupa ce nazistii au folosit fumul de esapament pentru a ucide oameni despre care considerau ca nu merita sa traiasca ", scrie publicatia.

acum 52 luni (30 Jan 2018)

"Companiile germane de automobile au finantat teste pseudo-stiintifice pentru a ajuta la vanzarea masinilor cu soft-uri falsificate. In SUA, 10 maimute din Albuquerque au fost asezate in containere de sticla, in care s-au introdus gazele de esapament de la un Beetle diesel. In 2013, 25 de voluntari germani au fost rugati sa respire diferite concentratii de dioxid de azot intr-un test.

Inarmati cu testele lor auto-finantate, un reprezentant al lobby-ului german din Germania a anuntat ca masinile lor diesel revolutionare moderne erau atat de curate incat "in multe situatii curata aerul, ca sa spunem asa". "Cu toate acestea, cinci ani mai tarziu, cineva din interiorul VW de la Wolfsburg trebuie sa explice de ce au crezut ca este o idee buna pentru compania de automobile preferata a lui Hitler sa revigoreze testele gazelor la sapte decenii dupa ce nazistii au folosit fumul de esapament pentru a ucide oameni despre care considerau ca nu merita sa traiasca ", scrie publicatia. Guvernul german e socat Politicienii germani sunt socati ca firmele ar putea efectua astfel de teste "dezgustatoare", scrie sursa citata. Industria auto ar trebui sa reduca emisiile periculoase si sa respecte limitele de emisii. Asta nu inseamna sa foloseasca maimute sau chiar oameni care sa demonstreze ca nu fac rau", a spus Steffen Seibert, purtator de cuvant al Guvernului. "Rezultatele pe care le-am primit: inhalarea emisiilor diesel timp de mai multe ore nu este periculoasa in prima instanta, este un nonsens stiintific si poate fi considerat ca un atac pentru ca nu este sanatos sa lasam subiectii sa respire aceasta substanta otravitoare, dioxidul de azot, in concentratii mari. E complet nebunesc", a declarat citat de digi24.ro Juergen Resch, seful unui ONG de mediu. Volkswagen a transmis ca in sedintele de board ale companiei nu s-a discutat niciodata despre aceasta metoda controversata de testare. Cu toate astea, a demarat o ancheta interna si recunoaste ca o parte dintre angajatii sai de... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro