Presa "libera" de dupa '90, de la Iliescu la Basescu: televizunile si afinitatile politice

Presa

Dorinta si aspiratia de a avea o televiziune cu adevarat independenta, ambele figurand printre revendicarile de frunte ale manifestantilor din Piata Universitatii si carora firavul SOTI din 1990, o televiziune de care tot mai putini isi mai amintesc azi, pareau sa se implineasca odata cu infiintarea in anii 1994-1995 a primelor posturi private cu acoperire nationala. Indata dupa anul 2000 au aparut pe piata romaneasca si primele televiziuni de stiri, acelea care, in conditiile tot mai accentuatei polarizari, radicalizari si degradari a vietii politico-sociale romanesti din vremea celui de-al doilea mandat al fostului presedinte Traian Basescu, numai de scrierea si difuzarea unor stiri adevarate nu au mai fost preocupate. Nu stiu cat de interesate vor fi Legislativul si Executivul tarii de proiectul de lege privind organizarea si functionarea SRTV, proiect prezentat la mijlocul saptamanii trecute, in cursul unei dezbateri cu multi vorbitori si putini cunoscatori de dl.

acum 106 luni (12 May 2015)

>

Din 22 decembrie 1989, libertatea, nu neaparat si adevarul, nu mai venea exclusiv pe unde scurte. Ca mare, o prea mare parte din presa scrisa romaneasca si-a gasit extrem de rapid un nou stapan in FSN-ul care, la nici 40 de zile de la preluarea promis provizorie a puterii, a inceput sa isi doreasca eternizarea si s-a transformat in partid politic.

Daca Radioul public a mai reusit cat de cat sa isi pastreze independenta in anii Iliescu sau in anii Iliescu-Nastase si chiar si dupa aceea, nu acelasi lucru s-a putut si se poate spune despre Televiziunea Romana. Care s-a predat repede noii puteri, a fost mai apoi subjugata de-a dreptul de aceasta, a jurat prea adesea stramb, a intrat prea adesea si prea profund in ceata si nu a izbutit nici pana azi sa scape de controlul politicului. Asaltului PSD, careia TVR ii este supusa chiar in aceste zile si saptamani, dorinta bolnavicioasa de ramanere in functie macar inca o luna a presedintelui- director general Stelian Tanase ii raspunde cu tot mai pronuntata predare a postului public aripii agresiv- pedeliste din noul PNL.

Dorinta si aspiratia de a avea o televiziune cu adevarat independenta, ambele figurand printre revendicarile de frunte ale manifestantilor din Piata Universitatii si carora firavul SOTI din 1990, o televiziune de care tot mai putini isi mai amintesc azi, pareau sa se implineasca odata cu infiintarea in anii 1994-1995 a primelor posturi private cu acoperire nationala. Indata dupa anul 2000 au aparut pe piata romaneasca si primele televiziuni de stiri, acelea care, in conditiile tot mai accentuatei polarizari, radicalizari si degradari a vietii politico-sociale romanesti din vremea celui de-al doilea mandat al fostului presedinte Traian Basescu, numai de scrierea si difuzarea unor stiri adevarate nu au mai fost preocupate. Ci de servirea intereselor comerciale si de ducerea la indeplinire a ordinelor patronilor si sponsorilor lor politici.

O operatiune careia, la un... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro