Precizie nemteasca: nava-scoala Mircea a fost lansata la apa la 15.48, ora fluxului. Imagini inedite din santierul unde a fost construit velierul

Precizie nemteasca: nava-scoala Mircea a fost lansata la apa la 15.48, ora fluxului. Imagini inedite din santierul unde a fost construit velierul

519/ 22 septembrie 1938 Ora 11.55 plecarea invitatilor de la debarcader Ora 15.10 plecarea nasilor si a invitatilor de onoare la debarcader Ora 15.20 sosirea Ora 15.35 discursul d-lui MInistru al Romaniei Ora 15.41 fanfara Imnul National Roman Imnul National german Aprinderea felinarelor rosii Ora 15.40 botezul - lovitura de tun - lansarea 15.48 "Nava avea pe cala o silueta admirabila, fiind impodobita cu ghirlande de brad si toate trei catarge prevazute cu marele pavoaz avand ridicate la fiecare catarg si la pupa paviionul Marinei de razboi Romane. Nava Mircea este un velier mandru cu trei catarge si din punct de vedere al constructiei corpului si din acel al inzestrarii sale cu toate aparatele si instalatiile izvorate din ultimele nascociri ale tehnicei, nu este mai prejos de surorile sale germane", ni se descrie atat de frumos momentul botezului velierului. Alaturi de echipajul de baza al navei, pe vas s-au imbarcat 34 de studenti din anul II de la Academia Navala "Mircea cel Batran", 36 de elevi din anul I ai Scolii Militare de Maistri Militari "Amiral Ion Murgescu" si 8 cadeti straini de la Academiile Navale din Bulgaria, China, Grecia si Polonia.

acum 37 luni (18 Aug 2017)

Iata cum a fost descrisa solemnitatea lansarii la apa a velierului care a scris cea mai frumoasa pagina din istoria Marinei Regale Romane. La solemnitatea lansarii au luat parte in afara de intreg personalul santierului in frunte cu D-l Walter Blohn, cu D-na, reprezentanti ai Marinei Germane (...). Marina Germana a cautat sa dea o deosebita atentie acestui act prin reprezentantii trimisi si prezenta unor companii de onoare din marina cu fanfare, adusa special din Hamburg, care a dat onorurile la trecerea in revista. Lansarea facandu-se perpendicular pe fluvial Elba, trebuia ca aceasta sa aiba loc exact in momentul cand marea era cea mai inalta, adica cand curentu era 0, spre a evita devierea navei din planul de lansare, lucru c ear fi periclitat nu numai operatia lansarii, dar ar fi putut adduce avarii foarte grave corpului navei". 519/ 22 septembrie 1938 Ora 11.55 plecarea invitatilor de la debarcader Ora 15.10 plecarea nasilor si a invitatilor de onoare la debarcader Ora 15.20 sosirea Ora 15.35 discursul d-lui MInistru al Romaniei Ora 15.41 fanfara Imnul National Roman Imnul National german Aprinderea felinarelor rosii Ora 15.40 botezul - lovitura de tun - lansarea 15.48 "Nava avea pe cala o silueta admirabila, fiind impodobita cu ghirlande de brad si toate trei catarge prevazute cu marele pavoaz avand ridicate la fiecare catarg si la pupa paviionul Marinei de razboi Romane. Nava Mircea este un velier mandru cu trei catarge si din punct de vedere al constructiei corpului si din acel al inzestrarii sale cu toate aparatele si instalatiile izvorate din ultimele nascociri ale tehnicei, nu este mai prejos de surorile sale germane", ni se descrie atat de frumos momentul botezului velierului. Nava-scoala Mircea se afla serviciul Marinei Romane de 79 de ani, ducand mai departe traditia bricului Mircea, o corabie construita integral din lemn, care, din pacate, a fost bombardata in cel de-al Doilea Razboi Mondial. Suma stransa era de doar sase milioane de lei, mult prea mic... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro