Prabusirea avionului Antonov in apropiere de Moscova, "aparent" cauzata de jivrajul sondelor Pilot

Prabusirea avionului Antonov in apropiere de Moscova,

Prabusirea "se poate explica prin date incorecte despre viteza de zbor (...) legate aparent de jivrajul sondelor Pilot, al caror sistem de incalzire a fost atins", a anuntat, intr-un comunicat, Comitetul interguvernamental de aviatie (MAK).

acum 6 zile (13 Feb 2018)

Prabusirea "se poate explica prin date incorecte despre viteza de zbor (...) legate aparent de jivrajul sondelor Pilot, al caror sistem de incalzire a fost atins", a anuntat, intr-un comunicat, Comitetul interguvernamental de aviatie (MAK). Aceste concluzii au la baza "o analiza preliminara a informatiilor inregistrate" de inregistratorul care stocheaza parametrii tehnici de zbor, dar si "analiza unor cazuri analoge care au avut loc in trecut", a precizat acest organism, insarcinat sa ancheteze accidente aeriene. Avionul de linie, un bireactor de tip Antonov An-148 apartinand companiei Saratov Airlines, pus in serviciu in 2010, s-a prabusit in apropiere de Moscova duminica, la putin timp dupa ce a decolar de pe Aeroportul Domodedovo. Aeronava, care se ducea la Orsk, un oras din Ural, la frontiera cu Kazahstanul, s-a prabusit in districtul Ramenski, la aproximativ 70 de kilometri sud-est de Moscova, in apropiere de Stepanovskoie. Cunoscute si sub numele de "tuburi de Pilot", sondele Pitot le permit pilotilor sa controleze viteza aeronavelor lor, un element crucial in mentinerea echilibrului acestora in zbor. Sondele Pitot au fost puse in discutie in accidentul avionului de tip Airbus A330 apartinand Air France care asigura o legatura intre Paris si Rio - zborul AF447 -, care s-a prabusit in Oceanul Atlantic pe 1 iunie 2009, omorand toate cele 228 de persoane de la bord. ... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro