Povestea lui Vasile Craiu, cel mai bun pilot de vanatoare al aviatiei romane din Primul Razboi Mondial

Povestea lui Vasile Craiu, cel mai bun pilot de vanatoare al aviatiei romane din Primul Razboi Mondial

A fost avansat la gradul de capitan la varsta de 23 de ani Tanarul Vasile Craiu a executat primele misiuni in zbor de noapte din istoria aviatiei romane, iar victoriile il fac sa fie promovat la exceptional. Reinhumat la Targu Jiu Vasile Craiu a decolat, pentru ultima oara, de pe aerodromul din Barlad, Din pacate, avionul nu a mai raspuns la comenzi si, astfel, se stinge din viata, la mai putin de 24 de ani.

acum 93 luni (12 Oct 2016)

Vasile Craiu s-a nascut in localitatea Novaci, din judetul Gorj, in ultima zi din anul 1894. La varsta de 15 ani, acesta a ramas orfan de tata si a fost nevoit sa se mute in Bucuresti cu mama si fratii sai. Cu toate ca a avut o viata dificila, Vasile Craiu nu a renuntat la visul sau, de a zbura.

A urmat, la inceput, Scoala Pregatitoare de Ofiteri de Infanterie, pentru ca nu avea posibilitati financiare sa se inscrie la aviatie. Ulterior, in anul 1913, a reusit sa fie sef de promotie. Vasile Craiu devine, in scurt timp, cel mai bun acrobat al corpului roman de aviatie si la 18 martie 1917 reuseste sa doboare primul avion Fokker, iar aceasta a fost si prima victorie a unui pilot de vanatoare roman. Nu dupa mult timp are o alta confruntare cu doua avioane inamice in care este ranit in umarul drept, dar reuseste sa conduca avionul si sa aterizeze cu o singura mana. Intr-o alta misiune, Vasile Craiu zboara la joasa inaltime si lanseaza o bomba in padurea Scovarga, in mijlocul taberei inamice, si reuseste sa se intoarca la baza cu avionul ciuruit de gloante", consemneaza Ion Tirlea pe pagina de Facebook "Targu Jiu Odinioara". A fost avansat la gradul de capitan la varsta de 23 de ani Tanarul Vasile Craiu a executat primele misiuni in zbor de noapte din istoria aviatiei romane, iar victoriile il fac sa fie promovat la exceptional. "Craiu obtine, alaturi de camarazii din escadrila sa, un numar de victorii aeriene mai mare decat al tuturor celorlalte escadrile romanesti, executand peste 500 de misiuni. La 1 septembrie 1917 este avansat, la Exceptional, la gradul de capitan. A fost apreciat de generalul Ieremia Grigorescu ca fiind cel mai bun pilot de vanatoare al aviatiei romane din Primul Razboi Mondial", mai mentioneaza Ion Tirlea. Reinhumat la Targu Jiu Vasile Craiu a decolat, pentru ultima oara, de pe aerodromul din Barlad, Din pacate, avionul nu a mai raspuns la comenzi si, astfel, se stinge din viata, la mai putin de 24 de ani. "Primul as al aviatiei roma... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro