Povestea lui Hermann Oberth, sibianul care a revolutionat navigatia spatiala. A fost primul om din lume care a gandit proiectul rachetelor moderne de acum

Povestea lui Hermann Oberth, sibianul care a revolutionat navigatia spatiala. A fost primul om din lume care a gandit proiectul rachetelor moderne de acum

La el joaca era folosita pentru atingerea scopurilor si intelegerea fenomenelor pe care vroia sa le descopere astfel la 14 ani cand sare de la bazinul de inot umple o sticla cu doua tipuri de lichid, o astupa la capat si in momentul in care sare o intoarce cu capul in jos si o apasa in jos in momentul caderii ca sa invinga forta aerului si asfel constata pentru prima data fenomemul pe care el in numeste starea de imponderabilitate, asemanatoare cu ceea ce s-ar fi intamplat in cosmos pentru cateva secunde. Tot legat de ideea zborului, de acea suprasarcina care s-ar fi exercitata asupra oamenilor, acea presiune, construieste la varsta de 15 ani un carusel cu doua brate lungi de 35 de metri prin care incearca sa creasca acceleratia, viteza, si astfel prin calcul matematic stabileste practic suprasarcina pe care o poate suporta omul, intre 6 si 10 G, ceea ce nici in ziua de astazi nu a fost combatut iar acel principiul de foloseste la antenarea si testarea pilotilor in ziua de astazi", spune capitanul comandor Ioan Dorel Nemes.

acum 105 luni (17 May 2015)

"Poarta numele parintele navigatiei spatiale deoarece a fost primul care, in ideea unui zbor cosmic real, a pus mana pe rigla de calcul si a elaborat concepte si proiecte de constructie a rachetelor pe baza de calcule numerice, astfel aducand inventii si idei noi privind constructia rachetelor moderne din ziua de astazi. Este numit de asemenea parintele navigatiei spatiale deoarece el a luptat pentru ideea zborului spre alte planete intr-o perioada cand a intalnit multi adversari si sceptici pe care a trebuit sa-i combata pas cu pas, prin argumente proprii, prin teorii stiintifice si prin aplicatii concrete. De asemenea este cel care a creat si a construit racheta cu combustibil lichid", spune capitanul comandor Ioan Dorel Nemes, seful Sectiei Istoria Rachetelor si Cercetarii Spatiale Hermann Oberth Medias, sectie a Muzeului National al Aviatiei Romane. "La Sighisoara isi desfasoara studiile Hermann Oberth, termina liceul, se apleaca spre ideea zborului cosmic de la Sighisoara fiind influentat probabil de bunicul din partea mamei care afirma in anul 1869, intr-un grup restrans de prieteni, ca peste 100 de ani omul va pune piciorul pe luna, o idee foarte indrazneata pentru acea vreme, nu stia ca unul din nepotii lui, si anume Hermann Oberth, va fi cel care va pune bazele zborului cosmic. De mic are inclinatii spre cercetare, spre aplicatii tehnice, la varsta de 6 ani are un carnetel in care isi nota ideile lui si un prim proiect este moara de apa in care se gandea cum sa foloseasca forta apei de la cascada Niagara, sa o transforme in energie electrica sau alt proiect masina de fulgere, cum sa capteze fulgerele in timpul furtunii sa le conserve energia si sa o foloseasca ulterior ca lucru mecanic. Legat de ideea zborului cosmic mai indeaproape, pasiunea lui incepe de la varsta de 10 ani cand tatal lui ii daruieste un telescop, pastrat astazi in casa memoriala de la Medias, iar mama ii daruieste la 12 ani cartile lui Jules Verne "Calatorie de la pamant la luna" si "Ca... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro