Povestea celui mai vechi drum din Romania, jumatate national, jumatate judetean, niciodata asfaltat

Povestea celui mai vechi drum din Romania, jumatate national, jumatate judetean, niciodata asfaltat

De ce nu a fost asfaltat pana acum - eroarea umana din scripte Ion Sandu spune ca stie si de ce nu s-a putut face nimic pana astazi: "Am primit un raspuns odata, de la autoritatile nationale, in care mi se spunea ca acest drum nu a indeplinit trei conditii de baza, cand a fost clasificat: nu leaga doua municipii intre ele, dintre care un municipiu capitala de judet, nu trece printr-un punct vamal si a treia nu o mai stiu". "Cel mai vechi drum din Romania, Drumul National 7 D, o eroare in actele rutiere care treneaza de mai bine de 10 ani, un drum care traverseaza istoria si timpul, dar totodata poate cea mai frumoasa depresiune montana a Valcii, locul unde s-a nascut Tara Romaneasca, locul unde muntii inconjoara zona care a dat dinastia Basarbilor, locul unde Posada a incheiat pentru totdeauna visul de expansiune a regatului maghiar, deci drumul romanilor, drumul cruciatilor, drumul matasii, drum care lega Europa Apuseana de Orient, acest drum care are peste 2000 de ani, astazi inscrie cea mai importanta data din istoria sa... Din acest motiv nu s-a mai intocmit protocolul de predare pentru acest sector de drum, astfel ca nu s-a finalizat nici procedura de preluare in adminstrare si, prin urmare, nu a fost inclus in contractul de concesiune incheiat intre CNADNR, la acea vreme si Ministerul Transporturilor si Infrastructurii.

acum 29 luni (26 Apr 2018)

Judetul Valcea detine un drum national, DN 7 D, care nu a fost niciodata asfaltat, care incepe dintr-un alt drum national, de importanta europeana, dar care pe hartie se termina intr-o poienita. Pe vremea comunismului era tranzitat de "rate" - autobuze care mergeau de la Sibiu pana la Curtea de Arges si inapoi, in fiecare zi. Autoritatile din Valcea nu s-au inteles cu cele din Arges in privinta sortii acestui drum si s-au hotarat ca fiecare sa-si gestioneze portiunea de traeu cum crede de cuviinta. Numai ca sunt 15 ani de atunci si portiunea din judetul Valcea n-a fost asfaltata decat pe 6 km din cei 31,5 km care strabat Tara Lovistei. In total, strabate ambele judete pe o distanta de 60 de kilometri, intre Caineni - judetul Valcea si Curtea de Arges. Acum doi ani, un specialist de la Drumuri Nationale sustinea ca 150 de milioane de euro ar fi de ajuns pentru ca platforma drumului sa fie largita la zece metri, iar intreaga sosea asfaltata. Ruta DN 7 D - DJ 703H traverseaza direct zona de deal si munte intre Curtea de Arges si Caineni, scurtand distanta dintre Sibiu si Pitesti cu 50 de kilometri. Hilar, desi isi fac masinile praf, soferii care-l tranziteaza obligati sa plateasca rovinieta Zeci de soferi au amenintat CNAIR cu judecata pentru recuperarea pagubelor create de distrugerea vehiculelor, mai ales ca, ca pe orice drum national, soferii care circula pe "drumul fantoma" din Tara Lovistei trebuie sa plateasca rovinieta, altfel risca sanctiuni severe. De aia se si spune ca drumul national DN 7 D se termina intr-o poienita. De la Caineni, de unde incepe drumul, din intersectia cu DN 7 / E 81, strabate Valcea pe 31,5 km, pana la granita cu Arges, unde se continua cu DJ 703 H. Desi apare pe GPS, Institutul National de Statistica nu-l are in scripte ca si drum de pamant De atatia ani nu s-au gasit niciodata fonduri pentru reabilitarea lui, indiferent de cine l-a gestionat. Culmea este ca desi apare pe GPS, in scriptele Institutului National de Statistica el nu exista... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro