Povestea celui mai bun machior de la Buftea. "Sergiu Nicolaescu zicea: Voda, da-mi sange adevarat. Altfel nu filmez!"

Povestea celui mai bun machior de la Buftea.

Pe 6 septembrie va implini 78 de ani, dar are in continuare un chef nebun de viata si nu s-a plictisit deloc de munca. "A urmat , in regia lui Haralambie Boros, film care a mers la Cannes in 1956, in care i-am machiat pe marele Ion Iancovescu, care a dominat scena interbelica si a fondat nu mai putin de sapte teatre in Bucuresti, pe Ion Fintesteanu, pe tanarul - la vremea respectiva - Radu Beligan si pe Constantin Ramadan. Pe langa peliculele lui Sergiu Nicolaescu, care l-a convocat aproape de fiecare data, Voda a avut ocazia de a lucra si la productii precum "Privirea lui Ulysses" ("Ulysses' Gaze"), "Leganda lui Galgameth" "The Legend of Galgameth"), "An American Haunting" si "House of 9", unde i-au trecut prin mana Harvey Keitel, Dennis Hopper, Kelly Brook si Donald Sutherland. Lica Gheorghiu, fardata cu Christian Dior Am invatat perucherie de la rusi, mi-am bagat nasul si in productia de cosmetice, pentru ca aveam un mic atelier la Buftea, iar in materie de machiaj de film am furat meserie de la Hagop Arakelian, cel care a fondat scoala franceza de profil.

acum 55 luni (5 Sep 2015)

Pe 6 septembrie va implini 78 de ani, dar are in continuare un chef nebun de viata si nu s-a plictisit deloc de munca. Sunt 60 de ani batuti pe muchie de cand Mircea Voda, cel mai longeviv machior din cinematografia romaneasca, a aparut pentru prima oara pe genericul unui film de lungmetraj, "Moara cu noroc" unde a fost asistentul Elisabetei Steuer. Postura din care a avut ocazia sa-i fardeze pe Ioana Bulca, Geo Barton si Constantin Codrescu. "A urmat , in regia lui Haralambie Boros, film care a mers la Cannes in 1956, in care i-am machiat pe marele Ion Iancovescu, care a dominat scena interbelica si a fondat nu mai putin de sapte teatre in Bucuresti, pe Ion Fintesteanu, pe tanarul - la vremea respectiva - Radu Beligan si pe Constantin Ramadan. Am fost asistent de machiaj si la , unde i-am lipit mustata lui Grigore Vasiliu-Birlic", si-a reamintit veteranul machior. Pana sa ajunga in cinematografie, Voda n-a avut deloc o viata de usoara. In aprilie 1944 a ramas orfan de razboi, dupa ce tatal sau a murit in timpul bombardamentelor americane asupra Atelierelor CFR, acolo unde lucra ca maistru. Tot atunci i s-a spulberat si visul de a urma "Belle-Arte", desi avea talent cu carul la desen. "Era greu sa-ti gasesti atunci de lucru, dar uite ca am reusit, la 17 ani, sa obtin unul dintre acele posturi de colorist. Aveam de facut si cate 100 de desene pe zi, iar pentru un ban in plus mai desenam si cate-un iepuras cu halba in mana pe geamurile berariilor. Apoi, pentru ca la machiaj aveau nevoie de cadre tinere si talentate, am fost transferat acolo. Si am facut de toate", a spus machiorul.

"Cantemir" i-a adus o bursa la Paris

Primul film in care Mircea Voda a avut ocazia cu adevarat sa-si demonstreze maiestria a fost "Amintiri din copilarie", realizat de Elisabeta Bostan in 1964: "Pentru ca toti copiii erau tunsi regulamentar, iar Zizi avea nevoie ca ei sa arate precum in povestile lui Creanga, le-am facut la toti peru... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro