Povestea bicicletei cu pedale. Cum a reusit un fiu de fierar sa puna pe picioare una dintre cele mai prospere afaceri din istorie

Povestea bicicletei cu pedale. Cum a reusit un fiu de fierar sa puna pe picioare una dintre cele mai prospere afaceri din istorie

Uzina "Michaux et Fils" din Franta a primit la 1865 medalia de aur la expozitia de inventii. In varsta de numai 14 ani, fiul de fierar (Pierre Michaux), era fascinat sa urmareasca locomotivele de tren cum vin si pleaca din gara. Intamplarea a facut ca vicontele de Roseraie sa aduca la atelierul fierarului un mijloc de locomotie extrem de ciudat. Obsedat de jucaria vicontelui, s-a gandit ca aburul este puterea omului si ca o manivela ar putea fi actionata de picior de un fel de biela.

acum 71 luni (7 Mar 2016)

Uzina "Michaux et Fils" din Franta a primit la 1865 medalia de aur la expozitia de inventii. A fost prima fabrica din lume care a produs biciclete in serie, primul mijloc de locomotie in masa. In numai cativa ani, bicicleta a ajuns sa fie vanduta in sute, mii de exemplare, in Franta Anglia si Statele Unite ale Americii. Inainte sa fie perfectionat stramosul bicicletei, modelele de velocipede (drezine) cu doua roti erau simple curiozitati ale vremii, temerarii care incercau sa le utilizeze fiind considerati nebuni, excentrici ori circari.

Totul a plecat de la curiozitatea si pasiunea lui Ernest Michaux pentru mecanica. In varsta de numai 14 ani, fiul de fierar (Pierre Michaux), era fascinat sa urmareasca locomotivele de tren cum vin si pleaca din gara. Intamplarea a facut ca vicontele de Roseraie sa aduca la atelierul fierarului un mijloc de locomotie extrem de ciudat. Un fel de drezina primara, un velociped mostenit de la socrul sau, baronul Drais de Saverbrun. Mijlocul de locomotie a stat aproape patru decenii ascuns intr-un pod, iar vicontele a considerat a fi extrem de amuzant sa se deplaseze cu el. Acesta era format din doua roti prinse de un cadru cu o carma din lemn de corn.

Bicicleta cu pedale

In mintea de copil a lui Ernest a incoltit imediat ideea ca ar putea sa parcurga distante lungi cu acea masinarie daca ar gasit un mod de a impinge rotile fara a pune picioarele pe pamant. Ideea de a-i pune pedale i-a venit urmarind rotile trenului cu aburi. Obsedat de jucaria vicontelui, s-a gandit ca aburul este puterea omului si ca o manivela ar putea fi actionata de picior de un fel de biela. Ajutat de tatal sau a reusit sa monteze primele pedale. Cand a venit sa ridice de la reparat drezina, tatal lui Ernest i-a propus sa i-o vanda pentru a-si bucura fiul. Aristocratul nu a crezut ca baiatul se poate deplasa mai mult de cativa metri cu acel mijloc de locomotie si i-a promis ca daca ii fa... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro