Ponta vs Iohannis: discursurile lor fata in fata. Ce cuvinte folosesc frecvent cei doi candidati

Pentru Victor Ponta, cel mai frecvent cuvant folosit in cadrul lansarii de la Arena Nationala este romani, care apare de 44 de ori in timpul discursului, referinta Romania/Romaniei aparand de 23 de ori. Astfel, in discursul lui Victor cuvantul impreuna apare de 21 de ori, iar termenul uniti/unire apare de 15 ori, ceea ce face ca unitatea sa fie, si din punct de vedere cantitativ, tema centrala a discursului. Cuvantul apare de cinci ori in cazul discursului lui Victor Ponta si o singura data la Klaus Iohannis, ceea ce poate insemna fie ca personalitatile diferite isi spun cuvantul si in acest caz, fie ca presedintele PSD vrea sa mobilizeze mai puternic activul sau de partid, ceea ce ar avea sens in conditiile in care Ponta cauta sa fie propulsat cat mai sus de catre partidul sau in turul intai, pentru ca el sa trebuiasca sa suplineasca o diferenta cat mai mica pana la 50% plus unu din voturi in turul al doilea. Explicatia poate sa rezide in faptul ca Victor Ponta pune pret si pe calitatea sa de presedinte al PSD ca generator de sustinere electorala, in timp ce Iohannis nu mizeaza, sub acest aspect, pe calitatea de co-presedinte al ACL, in contextul in care a ruga si a cere sunt folosite de Ponta in adresarea catre membrii PSD.

acum 87 luni (2 Oct 2014)

>

In primul episod al analizei comparative a discursurilor principalilor doi candidati, Victor Ponta si Klaus Iohannis, vom aborda perspectiva cantitativa, urmand ca perspectiva calitativa sa fie prezentata intr-o alta postare.

Ca atare, Smart Politics va propune sa descoperiti care au fost cele mai frecvente cuvinte folosite de candidati in discursurile lor si care a fost frecventa verbelor de actiune folosite de catre candidati la lansarea lor oficiala.

Consideratii generale

Discursurile de lansare ale principalilor doi candidati din 2014 sunt mai curand discursuri corecte, utile, fara sa iasa din zona de confort politic. Miza strategilor sau a speechwriterilor a fost una simpla: sa profite de faptul ca discursul este elementul media cel mai vizibil si sa repete mesaje si idei, astfel incat receptorii sa asocieze clar mesajul cu candidatul. Identitatea personala construita similar pentru ambii candidati

Declinarea identitatii nationale este folosita de ambii candidati, Romania si romani fiind cele mai folosite cuvinte atat de catre Ponta, cat si de catre Iohannis.

Pentru Victor Ponta, cel mai frecvent cuvant folosit in cadrul lansarii de la Arena Nationala este romani, care apare de 44 de ori in timpul discursului, referinta Romania/Romaniei aparand de 23 de ori.

Pentru Klaus Iohannis, cel mai frecvent cuvant folosit in cadrul lansarii din Piata Victoriei, este Romania/Romaniei, care apare de 18 ori in timpul discursului, iar referinta romani apare de 2 ori. O mentiune discursiva aparte pentru sloganul candidatului ACL, Romania lucrului bine facut, care este folosit de sase ori. Mesajul este expus clar: ambii actori politici se considera personaje cu constiinta istorica, capabili fiind sa vorbeaca de la un nivel superior despre tara lor si cu semenii lor.

De asemenea, merita subliniat si ca modul de constructie al narativului personal este aproape identic. De la eroi de basme s... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro