Politicienii: ultima piedica in calea ridicarii MCV
"La 18 ianuarie 2017, Guvernul a prezentat spre consultare doua proiecte de ordonante de urgenta, una privind gratierea si una de modificare a Codului penal si a Codului de procedura penala", se arata in raport, iar in nota de subsol explicativa se scrie: "Proiectele aflate in consultare ar presupune modificari ale dispozitiilor privind infractiunile de coruptie de abuz in serviciu si de conflict de interese, precum si faptul ca legea gratierii ar urma sa se aplice si persoanelor care au fost condamnate pentru anumite infractiuni de coruptie".
Cel mai recent raport al Comisiei Europene privind Justitia din Romania, elaborat in cadrul Mecanismului de Verificare si Cooperare (MCV) si publicat miercuri, arata ca sistemul judiciar ca atare a facut progrese remarcabile in consolidarea reformelor, dar singurul pericol in ceea ce priveste ireversibilitatea acestor reforme vine din partea clasei politice.
"La 18 ianuarie 2017, Guvernul a prezentat spre consultare doua proiecte de ordonante de urgenta, una privind gratierea si una de modificare a Codului penal si a Codului de procedura penala", se arata in raport, iar in nota de subsol explicativa se scrie: "Proiectele aflate in consultare ar presupune modificari ale dispozitiilor privind infractiunile de coruptie de abuz in serviciu si de conflict de interese, precum si faptul ca legea gratierii ar urma sa se aplice si persoanelor care au fost condamnate pentru anumite infractiuni de coruptie".
Intr-un alt pasaj, raportul critica "tentativele periodice de modificare a legilor anticoruptie, adesea fara consultarea institutiilor-cheie ale statului si a institutiilor judiciare din acest domeniu", pentru ca in nota de subsol sa evalueze imactul acestei initiative: "Cele doua proiecte de ordonante de urgenta prezentate spre consultare de catre Guvern la 18 ianuarie 2017 ar putea afecta cadrul juridic privind coruptia si rezultatele luptei impotriva coruptiei". Astfel, documentul afirma foarte limpede: "Modificarile legislative menite in mod clar sa slabeasca sau sa reduca domeniul de aplicare al infractiunii de coruptie sau care au reprezentat o provocare majora la adresa independentei sau eficacitatii DNA ar atrage dupa sine reevaluarea progreselor realizate". Iar in nota de subsol aferenta acestei fraze se afirma: "Orice versiuni finale adoptate ale celor doua proiecte de ordonante de urgenta prezentate spre consultare de catre Guvern la 18 ianuarie 2017 ar trebui privite din acest punct de vedere".
Citeste intreg articolul pe adevarul.ro