Piese care se strica la o masina lasata prea mult in parcare. De ce este esential sa fie pornita si miscata periodic

Piese care se strica la o masina lasata prea mult in parcare. De ce este esential sa fie pornita si miscata periodic

Masina are multe garnituri de cauciuc, mai ales la motor care se crapa in timp, pentru ca nu au mai fost umezite cu ulei pe interior, dar si daca masina sta vara in soare la +40 de grade si iarna la -30 de grade. Dar pot fi si altele, cum ar fi de la pompa de apa, de la prinderile furtunelor de antigel si altele.

acum 56 luni (12 Jun 2018)

Aerul conditionat este printre primele lucruri care se pot defecta la o stationare prelungita. Freonul din sistem are toate sansele sa se evapore pentru ca sunt multe garnituri din cauciuc care necesita lubrifiere periodica, acre se intampla atunci cand se porneste aerul. Garniturile se crapa de la schimbarile de temperatura si o mica fisura este suficienta ca sa lase tot freonul sa iasa din instalatie. Presiunea tot scade in timp, se inmoaie peretii laterali, iar roata pdevine neuniforma, adica plata in partea de jos, de la greutate. Masina are multe garnituri de cauciuc, mai ales la motor care se crapa in timp, pentru ca nu au mai fost umezite cu ulei pe interior, dar si daca masina sta vara in soare la +40 de grade si iarna la -30 de grade. Primele care cedeaza sunt garniturile de la baia de ulei si cea de la capacul de tacheti. Dar pot fi si altele, cum ar fi de la pompa de apa, de la prinderile furtunelor de antigel si altele. La fel ca in cazul pompei de apa, termostatul este o alta piesa usor de stricat daca nu se circula cu masina suficient. Daca se blocheaza pe pozitia deschisa, se poate circula, dar cu un motor ce ramane mereu sub temperatura optima de functionare, iar asta se traduce prin consum crescut. Discurile de frana ruginesc si de multe ori se sudeaza de placute si de etrier. Cand masina circula, discurile se mai curata si in acelasi timp se si uniformizeaza. Si partea electrica are de suferit la o masina care sta pe loc. De la schimbarile de temperaturi, unele contacte se oxideaza si incep sa faca probleme. Releele sunt piese electrice destul de numeroase la care se oxideaza papucii sau contactul, fie piesele metalice din interior care fac contact. Daca nu se incalzesc o lunga perioada de timp, de la folosire, risca sa cedeze. Alte piese care se defecteaza sunt injectoarele pe care se fac depuneri care se solidifica si blocheaza traseul motorinei. In plus, exista riscul ca, pe timp de iarna, motorina veche sa inghete la temperaturi foarte scazute ... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro