Pianistul rus Andrei Gavrilov, la Filarmonica de Stat din Sibiu

Dupa concertul de exceptie sustinut la Ateneul Roman cu o saptamana inainte, Gavrilov dadea curs invitatiei de a concerta la Sibiu, in simfonicul din seara de 7 mai 2015, desfasurat sub bagheta prim-dirijorului filarmonicii, tanarul Gabriel Bebeselea. Pline de o forta nebanuita, degetele pianistului remodelau materia muzicala, reliefand accente ascunse, dezvaluind trasee melodice latente, surprinzand prin neprevazutul si amploarea dinamicii, de la cel mai disperat si rascolitor forte la cel mai reverberant si "sonor" piano...

acum 87 luni (14 May 2015)

O atmosfera incarcata de emotie plutea peste o sala plina pana la refuz, cu toate locurile "in picioare" ocupate.

Dupa concertul de exceptie sustinut la Ateneul Roman cu o saptamana inainte, Gavrilov dadea curs invitatiei de a concerta la Sibiu, in simfonicul din seara de 7 mai 2015, desfasurat sub bagheta prim-dirijorului filarmonicii, tanarul Gabriel Bebeselea.

Evenimentul la care a fost partas publicul sibian s-a nascut din parteneriatul intre Filarmonica de Stat Sibiu si Asociatia Art à la carte. Sub egida Lipatti Evenings, sus-numita asociatie creeaza publicului romanesc oportunitatea de a cunoaste mari interpreti ai lumii, in rezonanta cu personalitatea complexa a lui Dinu Lipatti, a mentionat muzicologul Saviana Diamandi, intr-un preambul plin de elocinta, cu anticipari retorice probate in veritabila comuniune emotionala stabilita, ulterior, intre interpret si public.

Desi sclipitoarea interpretare de catre orchestra a uverturii la opera "Rapirea din Serai" a marcat, promitator, debutul serii, atmosfera avea sa fie dominata de acel "gust violet al raului", cum spunea Emil Cioran, care il tortura pe Rahmaninov in zorii secolului XX, cand compunea cel de-al doilea concert pentru pian.

De la atacul primelor acorduri (batai de clopote) anticipative ale generoasei melodii principale a primei parti, a devenit usor de inteles ca prin fata noastra se vor perinda, precum intr-o fresca psihologica, clisee existentiale dureroase.

Pline de o forta nebanuita, degetele pianistului remodelau materia muzicala, reliefand accente ascunse, dezvaluind trasee melodice latente, surprinzand prin neprevazutul si amploarea dinamicii, de la cel mai disperat si rascolitor forte la cel mai reverberant si "sonor" piano... Dirijorul si orchestra au avut de trecut o proba de mare abilitate in a-l acompania, intrucat el este mereu imprevizibil, intempestiv, fascinant... Prestatia magnificului Gavrilov, descendent al scolii ruse reprezentate d... Citeste intreg articolul pe romanialibera.ro