Pentru soferi: 10 lucruri pe care trebuie sa le faci primavara ca sa prelungesti viata masinii

Pentru soferi: 10 lucruri pe care trebuie sa le faci primavara ca sa prelungesti viata masinii

De obicei, daca se toarna doar 1-2 litri de benzina peste motorina existenta in rezervor, iar soferul isi da seama la timp de greseala si opreste alimentarea, aceasta greseala nu este prea grava, fiindca un diesel cu pompa de injectie de inalta presiune accepta 1-2 litri de benzina la un rezervor, iar un diesel clasic chiar 5-6 litri, fara a se defecta. - La masinile care functioneaza cu benzina fara plumb si catalizator aceasta greseala de obicei nu se poate produce, deoarece pistoletul de alimentare de la pompa de motorina nu intra in orificiul din rezervorul de benzina al masinii, astfel ca soferul realiza greseala si se oprea la timp. Completarea cu lichid de frana - La completarea cu lichid de frana o greseala frecventa pe care o fac unii soferi este aceea a turnarii unei cantitati mici de lichid pe langa rezervorul pompei centrale de frana. Completarea cu alte lichide - Desi se intalnesc mai rar, mai apar totusi si alte greseli: turnarea de lichid de racire in instalatia de franare sau de lichid de frana in instalatia de racier sau turnarea lichidului de spalare a parbrizului in servodirectie. - O alat greseala destul de des intalnita este aceea a turnarii de lichid de racire sau lichid de frana in electrolitul din bateria de acumulatori, in loc de apa distilata, ceea ce produce defectarea ei iremediabil.

acum 36 luni (23 Mar 2017)

Proprietarii de autoturisme trebuie sa verifice 10 lucruri la propria masina la inceputul fiecarei primaveri, pentru a se asigura ca aceasta va functiona bine pe intreaga perioada a anului. Filtrul de combustibil este un element, relativ simplu, care protejeaza motorul de impuritatile care se pot gasi in carburant. De regula, producatorul modelului pe care-l detine orice proprietar de autoturism recomanda un interval clar de schimbare a elementului filtrant. Atunci cand completam cu lichid, trebuie sa fim siguri ca este de acelasi tip cu cel recomandat de producator. Atunci cand aceste este imbacsit de impuritati si praf, masina ta nu va mai etala performantele cu care te-ai obisnuit. De regula, intervalul in care acest filtru trebuie schimbat este specificat de producatorul masinii. Daca masina este tinuta cu preponderenta intr-un mediu cu mult praf, timpul de schimbare va fi mai redus fata de o masina care ruleaza intr-un mediu fara praf. Asadar, fii atent la intervalul de schimbare a filtrului si nu lasa sa treaca mult timp peste limita impusa de producator; Uleiul trebuie schimbat total la intervale regulate de timp specificate foarte clar de producatorul masinii. Se poate utiliza orice gen de ulei de masina, atat timp cat respecta parametrii indicati de constructor. Recomandat este sa utilizati marca de ulei specificata de producator; De regula, producatorul masinii specifica un interval de functionare optima a bujiilor, dupa care acestea trebuie inlocuite. Amanarea schimbarii curelelor de transmisie peste limita impusa de producator poate cauza daune serioase propulsorului, iar asta inseamna ca va trebui sa bagati adanc mana in buzunar pentru a le remedia; Lichidul de racire (antigelul) are un rol multiplu (racire, protectie la inghet, protectie la oxidarea metalului), astfel ca necesita o atentie mare din partea oricarui proprietar de autoturism. Este important ca nivelul lichidului sa se incadreze in limitele minim/maxim marcate pe rezervorul... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro