Pelerinajul in Romania interbelica fata in fata cu cel contemporan. Relatare din 1931: "Femeile sunt in numar covarsitor"

Pelerinajul in Romania interbelica fata in fata cu cel contemporan. Relatare din 1931:

In anul 1402, domnitorul moldovean a adus la Suceava moastele Sfantului Ioan cel Nou, considerate facatoare de minuni si vindecatoare de boli. De atunci si pana in prezent, an de an, mii de pelerini din tara si din afara vin la Suceava pentru a se inchina la moastele acestui sfant. Alte stiri pe aceasta tema: VIDEO Coalitia pentru familie, sustinuta de Mitropolitul Clujului la pelerinajul de la Nicula: "Dumnezeu ne da libertate absoluta" Pelerinaj la Nicula: sfaturi de la un prelat pentru evitarea neplacerilor.

acum 30 luni (18 Aug 2017)

In anul 1402, domnitorul moldovean a adus la Suceava moastele Sfantului Ioan cel Nou, considerate facatoare de minuni si vindecatoare de boli. De atunci si pana in prezent, an de an, mii de pelerini din tara si din afara vin la Suceava pentru a se inchina la moastele acestui sfant.

La data de 24 iunie se serbeaza nasterea Sfantului Ioan cel Nou, ocazie cu care la Suceava se deplaseaza mii de credinciosi. In revista "Realitatea Ilustrata" din data de 9 iulie 1931 se vorbeste despre pelerinii veniti la Suceava pentru a se ruga la moastele sfantului. Ion, cu care ocazie credinciosii din nord-estul tarii si chiar din tarile vecine, vin in mare pelerinaj la biserica Sf. Gheorghe din Suceava, unde se afla moastele facatoare de minuni si vindecatoare de boli ale Sf. Drumurile sunt blocate de carutele lor, ce se tin lant, venind din Hotin, din Nordul Bucovinei, din Sudul Moldovei, din Cehoslovacia si tocmai din Galitia. Sunt batrani cari vin de la Putna sau dinspre Focsani pe jos, cu 20 - 40 lei in buzunar, uneori mancand numai din pomana, ca sa poata cumpara lumanari si ulei sfintit cu acesti bani", se arata in revista "Realitatea Ilustrata". Ca si in zilele noastre, curtea bisericii era plina de comerciantii care vindeau iconite, matanii sau carti de rugaciuni. Zona lacasului de cult se umplea de bolnavi, iar tot orasul era plin de pelerini. Ele au lumanari in maini, lumanari aprinse ca la Pasti sau tin in brate tanci palizi, verzui de chloroza sau uscati de boli necunoscute. Din biserica ies oameni cu prapuri rosii si albastre, inalte, cu cruci mari de aur, ca infipte in varful unor sulite.

Sicriul cu moastele sfantului este scos an de an din biserica si plimbat pe strazile orasului Suceava. Pelerinii se inghesuie sa atinga racla Sfantului Ioan cel Nou, paza fiind asigurata de catre soldati. Intru in sirul ce defileaza prin fata sfantului: in sicriul de aur, rnoastele negre au numai dintii albi.

<... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro