Pedagogiile alternative, ultima inovatie in educatie. Ce e mai bine pentru copilul tau: Step by step, Montessori, Waldorf
De asemenea, profesorul poate astfel introduce in cadrul procesului de invatamant noi informatii sau materiale aparute in domeniul respectiv, si are posibilitatea de a adapta nivelul predarii si al cerintelor la nivelul clasei," conform waldrof.ro Uitarea, prietenul elevului In ceea ce priveste uitarea ca prieten al elevului, acest concept este explicat astfel: atata vreme cat copilul s-a detasat de o anumita materie, de istorie, de exemplul, se poate concentra acum mai mult asupra unui alt domeniu de activitate. Urmareste etapele de dezvoltare Pedagogia Motessori urmareste etapele de dezvoltare ale copilulului, definite de psihopedagogul Italian perioade de sensibilitate ireversibile, astfel: varsta 0-3 ani: "absorbtia" spontana a experientelor senzoriale, varsta 3-6 ani: dezvoltarea constiintei, aparitia egoului si a vointei proprii, varsta 7-12 ani: deschidere fata de lume, dorinta de invatare, interes fata de lucrurile din mediul inconjurator, varsta 12-18 ani: decizii proprii, rolul social al adultului, interes fata de adevar si demnitatea umana. In pedagogia Montessori grupele de copii sunt impartite pe grupe de varsta in functie stadiul de dezvoltare: de la 0 la 3 ani si respectiv de la 3 la 6 ani, intreaga abordare pedagogica fiind gandita astfel incat sa se foloseasca la maximum perioada formativa a mintii absorbante, conform casamontessori.ro.
O scoala fara manuale, fara note, fara ierarhii si comparatii intre elevi, fara competitii, fara examene, unde copiii asimileaza informatia prin joc, descoperind singuri, fara sa stea drepti in banca ascultand discursul invatatorului pare de neconceput in sistemul de invatamant traditional romanesc.
Si totus acest tip de scoala, unde elevului i se permite sa evolueze cercetand singur, in ritmul lui, fara sa fie supus unor presiuni venite fie din partea colegilor, fie din partea profesorului este foarte dezvoltat in mod special in Statele Unite ale Americii, dar si in mare parte dintre tarile europene.
Timid pedagogiile alternative au prins si la noi in tara, cu precadere in institutii de invatamant private, si sunt din ce in ce mai cautate de parintii care au inteles ca nu nota din carnetul elevului conteaza, ci modalitatea in care i se permite acestuia sa asimileze informatii noi, sa se dezvolte si sa-si aleaga singur, dar sub atenta observatie, ceea ce vrea sa descopere. Desi sunt diferite ca metoda de invatare, cele trei tipuri de pedagogii sunt legate intre ele prin faptul ca educatia este centrata pe elev, iar jocul, ca metoda de asimilare de noi informatii si abilitati, este rege in clasa. Cum arata o clasa Step by step
Spre deosebire de sala de clasa traditional romaneasca, cu bancute asezate una in spatele celeilalte, care creeaza din start o ierarhie anormala intre copii, cu catedra asezata in fata clasei, unde nu are voie sa stea decat profesorul - "conducatoru suprem"- , o camera unde se invata in sistem Step by Step nu are nimic din rigiditatea si raceala celeilalte. Pot fi centrele de baza: alfabetizare (doar in clasa I) citire, scriere, matematica, stiinte, arte la care se pot adauga, in functie de abilitatile copiilor, alte zone de lucru din diferite domenii. Cum se lucreaza
De exemplu la centrul de arte - echipat cu tot ceea ce este necesar acestei act... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro