Patru dansatori celebri la Bucuresti

Inaugurate in anul 2000 de catre celebra companie de balet Bejart Ballet Lausanne, Intalnirile JTI au devenit de-a lungul timpului un eveniment de neratat, numarandu-se printre putinele de acest gen care aduc in Romania spectacole de dans de mare valoare artistica, la care publicul roman nu are acces in orice moment. Ca si in cazul lui Ek si Laguna, fiecare postura si gest, cat de mic sau de tranzitoriu, este plin de abandon genial si de convingere infailibila;

acum 89 luni (30 Sep 2016)

Inaugurate in anul 2000 de catre celebra companie de balet Bejart Ballet Lausanne, Intalnirile JTI au devenit de-a lungul timpului un eveniment de neratat, numarandu-se printre putinele de acest gen care aduc in Romania spectacole de dans de mare valoare artistica, la care publicul roman nu are acces in orice moment. Cei patru artisti consacrati, selectati de coregraful Daniele Cipriani - Mats Ek, Ana Laguna, Susanne Linke si Dominique Mercy - vor demonstra intr-un spectacol original ca, in pofida trecerii anilor, dansatorii maturi sunt izvor nesecat de experienta, emotii, intelepciune, profunzime. Am mai avut aceasta experienta, cand i-am vazut dansand pe Sylvie Guillem si Russell Maliphant, dansatori aflati deja la o varsta care se indrepta spre 50 de ani, intr-un spectacol uimitor, care mi s-a fixat in memorie.

Mats Ek (70 de ani) va interpreta impreuna cu Ana Laguna (61 de ani), Cartoful si Amintirea, oferind publicului ocazia intr-adevar unica de a admira un cuplu celebru dansandu-si "autobiografia" si rara sansa de a-l vedea pe coregraful Ek dansand. O privire ludica si morocanoasa catre «chinul» de a convietui, plin de contraste, bine conceput in drama sa puternica si presarat cu accese de umor patrunzator. Amintire (…) prezinta fragmente din viata de zi cu zi a echipei formate din sot si sotie, lasand pe seama dansului puterea de a sugera amplitudinea cuvintelor nerostite, care leaga doua fiinte umane, pasind pe aceeasi carare a calatoriei lor existentiale", a explicat Leonetta Bentivoglio, jurnalist si critic. Mercy va demonstra cu aceasta ocazie ca, intr-o arta atat de solicitanta fizic cum e dansul, intensitatea datorata experientei prevaleaza asupra agilitatii oferite de tinerete.

"A-l urmari pe Dominique Mercy interpretand solo-ul Acel Baiat cu Ziarele, inseamna sa te transpui intr-o stare de imponderabilitate fizica si emotionala, niciunde mai mult decat in sectiunea dansata pe Reckoning Song al lui Asaf Avidan («intr-o zi, draga... Citeste intreg articolul pe romanialibera.ro