Patronii din port, revolta impotriva APMC

Intr-o perioada in care celelalte porturi europene stabilesc politici tarifare de criza, cu reduceri de 20-30%, CN APMC solicita o majorare a tarifelor operatorilor portuari, fara sa o coreleze cu subventiile pe care le acorda Guvernul contractorilor de marfuri si fara sa aiba o viziune si o strategie clara la nivel local, national si international", sunt de parere reprezentantii Organizatiei. La aceste consultari, desfasurate la inceputul elaborarii master planului, consultantul a discutat cu reprezentantii a 23 de operatori portuari semnificativi, in ordinea traficului de marfuri realizat de acestia, inclusiv cu factori de decizie din cadrul Asociatiei Patronale "Operatorul Portuar".

acum 62 luni (9 Feb 2015)

Conducerea Administratiei Porturilor Maritime Constanta vrea sa majoreze tarifele de utilizare a domeniului portuar, operatorii se opun categoric.

De asemenea, Organizatia Patronala refuza semnarea noilor contracte nenegociate si impuse in mod abuziv de catre CN APM. Totodata, "Operatorul Portuar" atrage atentia ca a solicitat in numeroase randuri ca CN APM sa comunice in mod transparent si defalcat care sunt componentele tarifelor practicate de companie. Atunci cand operatorii portuari au cerut o motivare completa si intemeiata pentru cresterea solicitata, compania a invocat faptul ca procedura de fundamentare a tarifului de UDP, cat si toate celelalte tarife aplicabile reprezinta componente ale strategiei comerciale a companiei si, prin urmare, nu pot fi divulgate. In cazul perpetuarii acestui abuz, operatorii portuari isi rezerva dreptul de a actiona in instanta CN APM pentru orice prejudicii produse, de orice tip, urmand sa solicite prin toate mijloacele legale disponibile angajarea raspunderii si urmarirea administratorilor si a conducerii executive a companiei care administreaza Portul Constanta. "Daca noi vrem tarife mari, o sa stam sa ne uitam la un port gol, in care n-or sa mai fie vapoare, n-o sa mai fie marfa si n-o sa mai fie nici lucratori", puncta el. Administratia Porturilor Maritime doreste majorarea tarifelor, fara sa invoce un motiv care tine de siguranta portuara sau de vreo strategie economica, ci doar pentru ca sunt «prea mici». Intr-o perioada in care celelalte porturi europene stabilesc politici tarifare de criza, cu reduceri de 20-30%, CN APMC solicita o majorare a tarifelor operatorilor portuari, fara sa o coreleze cu subventiile pe care le acorda Guvernul contractorilor de marfuri si fara sa aiba o viziune si o strategie clara la nivel local, national si international", sunt de parere reprezentantii Organizatiei.

Au criticat si master-planul

Patronii din port au criticat, saptamana trecuta, si varianta prefinal... Citeste intreg articolul pe romanialibera.ro