Palma ciudata in varful unui munte din Bucovina. Ce semnifica monumentul comunist ridicat spre sfarsitul anilor '60
In inima Bucovinei, in varf de munte, la sfarsitul anilor 60' si-a facut aparitia pe Obcina Mare, la o altitudine de peste 1.000 de metri, un monument mai deosebit, care reprezinta o mana indreptata spre cer. Alte stiri pe aceasta tema: Un miliard de lei vechi alocat din bugetul Brailei pentru un studiu de fezabilitate necesar refacerii unui fost simbol al orasului construit de rusi si distrus de turci Cel mai important monument baroc din Banat.
In inima Bucovinei, in varf de munte, la sfarsitul anilor 60' si-a facut aparitia pe Obcina Mare, la o altitudine de peste 1.000 de metri, un monument mai deosebit, care reprezinta o mana indreptata spre cer.
Monumentul Palma a fost construit in anul 1968 de catre muncitorii santierului Suceava al Intreprinderii de constructii pentru transporturi (ICT) din Iasi. Proiectul a fost inceput de Sovromconstruct, insa cum in anul 1954, Sovromurile s-au defiintat, lucrarile au fost preluate de Intreprinderea de Constructii pentru Transporturi din Iasi.
Aceasta portiune de drum national a fost finalizata in anul 1968, dupa ce peste 1.500 de muncitori au luat parte la construirea unui drum la care s-a lucrat in conditii foarte grele. Pe langa soseaua propriu-zisa, drumarii au realizat 19 poduri si nu mai putin de 180 de podete din beton armat.
Cum pentru realizarea acestui drum s-a lucrat din greu, conducerea ICT a pus un inginer sa proiecteze un monumet al drumarilor, care sa aduca un omagiu muncitorilor de la drumul ce leaga Sadova de Radauti. Astfel, dupa aproape doua luni de la finalizarea soselei, constructorii au reusit sa ridice pe Obcina Mare primul monument al drumarilor din Romania, monument ce a rezistat pana in ziua de astazi.
"Monumentul Palma din Pasul Ciumarna a fost ridicat in anul 1968, la finalul lucrarilor de la drumul ce leaga Sadova de municipiul Radauti. Exista o legenda ce spune ca, in anii 60', doua echipe de muncitori au inceput constructia soselei din cele doua directii, iar dupa opt ani de munca grea, drumarii au terminat drumul, iar in punctul in care s-au intalnit au batut palma. Acesta are o inaltime de circa sapte metri si reprezinta o mana - simbol al muncii si al fortei, mana ce este indreptata spre cer. In mijlocul mainii se afla o placa de marmura pe care este gravat mesajul: "Constructia Drumului National Sadova - Radauti s-a terminat in anul... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro