Oul contine toate vitaminele esentiale. Cat ar trebui sa mancam cand suntem la dieta

Oul contine toate vitaminele esentiale. Cat ar trebui sa mancam cand suntem la dieta

o jumatate de cana - 50 de grame - de legume proaspat taiate, o jumatate de cana - 80 de grame - de legume gatite si o jumatate de cana - 175 de grame - de suc de legume. O portie de leguminoase si soia inseamna o jumatate de cana - 100 de grame - de boabe de fasole, mazare, linte, soia, o jumatate de cana - 125 de grame - de tofu, produse din soia, substitute ale carnii sau o cana - 175 de grame - de lapte de soia.

acum 69 luni (16 May 2017)

O alimentatie echilibrata trebuie sa includa toate grupele de alimente, atrag atentia medicii nutritionisti. Aceasta pentru ca fiecare in parte asigura necesarul de nutrienti de care avem nevoie pentru a fi sanatosi. In acest caz, ar trebui sa mancam, in fiecare zi, 4-6 portii de paine, cereale, orez sau paste, 3-5 portii de legume, 2 portii de fructe, 2 portii de branzeturi, iaurt, lactate, 1-2 portii pe zi de carne, peste, oua, leguminoase sau nuci si doar o portie de grasimi, dulciuri sau ulei.

O felie de paine integrala = o portie

Ce inseamna o portie din fiecare grupa de alimente si ce elemente nutritive ne asigura fiecare gasim in "Abecedarul de obezitate" coordonat de prof.dr.

Astfel, o portie de cereale integrale inseamna o felie de paine - 30 de grame - o cana de cereale uscate, o jumatate de cana de orez, paste - 30 de grame - o jumatate de cana de fulgi de ovaz sau 2 biscuiti. Aceasta grupa de alimente ne asigura energie, fibre, fier, zinc si vitaminele B, iar beneficiile pentru sanatate includ un risc mai mic de a face boli cronice cardiovasculare.

O portie de legume si zarzavaturi inseamna o cana - 150 de grame - de zarzavat cu fruze sau salate proaspete; o jumatate de cana - 50 de grame - de legume proaspat taiate, o jumatate de cana - 80 de grame - de legume gatite si o jumatate de cana - 175 de grame - de suc de legume. Ele pot reduce riscul de accident vascular cerebral, de boli cardiovasculare, de diabet zaharat de tip 2, de litiaza renala.

Fructele au mai multe calorii decat legumele

Aceleasi beneficii pentru sanatate le au si fructele, cu mentiunea ca o portie de fructe - adica un mar, banana sau portocala de marime medie, o cana cu frecte de padure, o cana de salata de fructe, o jumatate de cana de suc de fructe sau de fructe uscate - contine mai multe calorii prin aport de glucide. Vitaminele B de exemplu... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro