Opt prioritati pentru Guvernul Ciolos
Chiar daca va mai dura pana ce Ministerul pentru Consultare publica si dialog social va fi functional, este esential ca primele canale de comunicare cu organizatiile descrise mai sus, dar si cu asociatiile care grupeaza un numar larg de cetateni sa fie deschise cat mai rapid si ca feedback-ul sa fie asimilat intr-un mod realmente folositor. Pentru ca publicarea listelor cu preturi de achizitii, de exemplu, dar si a altor informatii care ascund intelegerile murdare dintre sefii de institutii si firmele de casa care le furnizeaza produse si servicii va avea acelasi efect ca liberalizarea accesului la Registrul Comertului acum aproape douazeci de ani. Ca si transparenta, reactivarea Corpurilor de Control ar permite Executivului sa identifice destul de usor si punctele nevralgice in mecanismele decizionale si de control din administratie, dar si sa concedieze nodurile din retelele de coruptie din aparatul central.
Greu gasesti un domeniu sau o institutie in care sa nu fie nevoie de o reforma profunda. Cu toate acestea, cel mai mare risc pentru Guvernul Ciolos este sa incerce sa schimbe totul si sa nu reuseasca sa schimbe mai nimic. Iata o lista de actiuni care ar trebui sa previna un potential esec, cauzat de multitudinea si complexitatea corectiilor ce se impun. Noul Guvern nu ar putea sa schimbe tot ce e de schimbat chiar daca ar avea un mandat de patru ani. Plecam de la ipoteza ca exista, in sfarsit, vointa si mult mai putina frica de politic. Decizia-cheie va fi alegerea acelor batalii importante in care Executivul se va angaja si care trebuie sa combine un impact major asupra vietii cetatenilor sau a economiei si o probabilitate ridicata de a fi castigate intr-un timp scurt. Atat din perspectiva prioritizarii, cat si din cea a sanselor de reusita este esential ca Guvernul sa-si atraga alaturi parteneri institutionali care sa-l ajute sa duca la indeplinire proiectele rapid, cu minimum de ezitare si de erori. Exista cateva organizatii din mediul de afaceri, think-tank-uri si ONG-uri care au demonstrat de ani buni ca stiu ce vorbesc. Este esential ca Guvernul sa le ceara punctul de vedere si sa tina cont de el atunci cand vor sa afle care sunt cele mai mari trei probleme cu care se confrunta companiile private in relatia cu statul. Chiar daca va mai dura pana ce Ministerul pentru Consultare publica si dialog social va fi functional, este esential ca primele canale de comunicare cu organizatiile descrise mai sus, dar si cu asociatiile care grupeaza un numar larg de cetateni sa fie deschise cat mai rapid si ca feedback-ul sa fie asimilat intr-un mod realmente folositor. Adica, procesul de adunare a ideilor si propunerilor sa fie extrem de scurt, iar energiile sa fie canalizate pe slefuirea celor doua-trei proiecte esentiale care vor rezulta in urma prioritizarii. Va fi nevoie ca toti ministrii sa ia masuri drastice impotriva tuturor celor care refuza sa aplice Legea 544 priv... Citeste intreg articolul pe romanialibera.ro