Obama, mai popular in Cuba decat fratii Castro

Obama, mai popular in Cuba decat fratii Castro

Sondajul a fost realizat pe un esantion de 1.200 de cubanezi de institutul de cercetari Bendixen & Amandi la comanda posturilor TV Fusion si Univision, parte a aceluiasi grup media. Decizia Havanei de a face pasi catre o piata libera in ultimii doi ani a creat noi legaturi economice intre Cuba si Statele Unite ale Americii, dand nastere unui set complet nou de provocari si dezbateri pe marginea embargoului vechi de 50 de ani impus de SUA pentru comertul cu statul cubanez. Folosind licente pentru baruri sau punct de vanzare de produse alimentare si bauturi, noii patroni cubanezi au deschis mici cinematografe si sali de jocuri video, frecventate in special de tinerii care nu au alternative atunci cand vine vorba de divertisment. Numarul acestor afaceri nu este cunoscut pentru ca aceste activitati economice nu se regasesc in lista celor 200 de tipuri de licente de stat pe care le pot lua antreprenorii cubanezi, motiv pentru care autoritatile de la Havana au decis saptamana aceasta sa inchida toate localurile de acest fel.

acum 111 luni (9 Apr 2015)

Sondajul a fost realizat pe un esantion de 1.200 de cubanezi de institutul de cercetari Bendixen & Amandi la comanda posturilor TV Fusion si Univision, parte a aceluiasi grup media. Rezultatele sondajului arata ca 80% dintre cubanezi il sustin pe presedintele Barack Obama, iar asta in contextul in care SUA si Cuba au anuntat, la sfarsitul anului trecut, intentia de a normaliza relatiile bilaterale, dupa ce tarile incetasera inclusiv comunicarile pe cale diplomatica in 1961, ca urmare a aliantei Cubei cu URSS. Sondajul arata totodata ca societatea cubaneza este optimista cu privire la reluarea relatiilor cu SUA, convinsa in mare parte ca beneficiile vor fi in primul rand de ordin economic, odata ridicate restrictiile de calatorie si de importare a materiilor prime, precum si eliminarea plafonului pentru remiterile cubanezilor din SUA. In ciuda reformelor economice aplicate in ultimii ani de Havana, economia cubaneza continua sa se zbata, in primul rand din cauza deficitului de materii prime. In urma cu putin peste patru ani ani, cubanezii se dezmeticeau dupa socul provocat de decizia Havanei de a lua masuri ferme pentru a indrepta economia insulei catre capitalism si-si deschideau mici afaceri - saloane de coafura, tarabe cu produse alimentare, ateliere de reparatii auto. Acum, ei sunt hotarati sa faca bani, invata sa se promoveze si viseaza, exact cum o faceau romanii inainte de caderea comunismului, la blugi de firma si masini de lux. Cateva luni mai tarziu invatau cum este cu promovarea si marketingul: panouri de carton erau legate cu sarme de garduri ruginite, incercau sa atraga si sa vanda.

Acum, pe aceleasi garduri cu vopseaua sarita si pe ziduri cu tencuiala cazuta au inceput sa apara panouri si reclame luminoase - o investitie reala, facuta de patronii cubanezi in cautare de profit.

Care este insa adevarata relatie a micilor antreprenori locali cu "sistemul in care capitalistii isi folosesc propriile mijloace de produ... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro