O zi in fabrica Ford de la Craiova - De la tastatura la bormasina

O zi in fabrica Ford de la Craiova - De la tastatura la bormasina

In cele maxim 60 d secunde cat aveam caroseria in fata ar fi trebuit sa: ridic capota si sa o blochez cu o piesa de plastic, apoi sa verific fisa masinii si sa descopar ce tip de ornament trebuie montat pe plafon - cu sau fara prinderi pentru portbagaj suplimentar, apoi luat una bucata bormasina si patru holtsuruburi pentru fixat pe caroserie suportul ornamentului de plastic de pe stalpul C, luat ornamentul cu grija - pentru ca este vopsit, pus pe pozitie, fixat in cleme cu o presiune medie, luat iar bormasina si alte doua holtsuruburi pentru fixarea finala a ornamentului de plastic, luat o piesa metalica si doua suruburi, fixata piesa in zona unde se intalnesc portierele, prinse suruburile provizoriu cu mana, fixata piesa in pozitia corecta si stranse suruburile cu o bormasina speciala, la final trebuia sa deschid capacul de acces la rezervor...

acum 37 luni (7 Jun 2017)

Si uite asa, intr-o zi de luni, am pornit cu un S-MAX, in echipare Vignale, sa culeg alti patru colegi de scriitura si sa purcedem spre Craiova. Aveam noi o vaga idee cam ce ne astepta, dar am preferat sa ne bucuram de confortul lui S-MAX, eu am profitat si de functia de masaj.

La uzina nu prea am avut timp sa conjugam multe verbe, am intrat direct in cursul de protectie a munci. Am descoperit ca linia de montaj nu este un loc idilic unde componentele se imbratiseaza intr-o armonie idilica pentru a naste masini la finalul benzii.

Finalul cursului de protectie a muncii a insemnat si primirea unor ochelari de protectie, obligatoriu de purtat in anumite zone ale fabricii, si a unor pantofi de protectie. Am cerut numarul 45, si 45 am primit, doar ca acesti pantofi de protectie, cu botul metalic sunt ceva mai generosi la interior. Nu era nimic legat de metaforele pe care le caut ascunse printre tastele laptopului, nu era nimic legat de nationalismul firesc cand vine vorba de faptul ca B-Max este produs la Craiova... Si am plecat spre hotel usor crispat, oare a doua zi urma sa fiu capabil sa ma integrez in ritmul fabricii, sau urma sa fiu un fel de cristal pe care-l infasori in tot ce gasesti moale si pufos prin casa pentru a nu-l sparge. #ozilauzina

M-am trezit la 6 si mi-am propus sa imi aloc toate resursele unei performante cat mai bune la locul de munca. si am descoperit la 7 dimineata un cocktail de precizie si sobrietate germana amestecata cu o jovialitate specific olteneasca. Si asa am acceptat provocarea ca la finalul zilei sa am puterea sa afisez pe fata acelasi zambet dezinvolt si relaxat. Profilele din aliaj care asigura structura de rezistenta din portiere trebuiau incarcate pe bancul de sudura al unor roboti. Interesant este ca sistemul este gandit astfel incat posibilitatile de eroare sunt aproape zero. Vasile a adaptat pe bancul de sudura un reper cu senzor care sa semnalizeze da... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro