O veste mare pentru soferii profesionisti care frecventeaza Germania: salariul minim, acolo, va fi de 8,5 euro/ora si se va acorda inclusiv romanilor

O veste mare pentru soferii profesionisti care frecventeaza Germania: salariul minim, acolo, va fi de 8,5 euro/ora si se va acorda inclusiv romanilor

Pentru romani, al caror salariu minim este de doar 1,4 euro/ora (echivalentul a 975 de lei brut pe luna), aceasta este o veste mai mult decat imbucuratoare, dar pentru angajatorii acestora - firmele de transport - este un real motiv de ingrijorare. Exemplu de calcul Firma X de transport are un contract de livrare de busteni din Romania in Germania si unul de livrare (la intoarcere) de motoare electrice, din Germania in Romania. Fata de aceste practici, "sunt inexplicabile acuzatiile Europei de Vest privind dumpingul social, criticand soferii Est-europeni si companiile Est-europene pentru salarii mai mici - in valoare medie de 1.600-2.000 de euro/luna, cand costul total pentru un sofer filipinez care lucreaza in UE pe o perioada de 6 luni este mai mic de 1.000 de euro/luna, respectiv 6.000 de euro/jumatate de an - inclusiv 1.000 de euro pentru biletul de avion, 1.000 de euro pentru programul de formare de 1 luna a soferului, inainte ca acesta sa inceapa lucrul si 500 de euro/luna salariu.

acum 114 luni (27 Dec 2014)

Pentru romani, al caror salariu minim este de doar 1,4 euro/ora (echivalentul a 975 de lei brut pe luna), aceasta este o veste mai mult decat imbucuratoare, dar pentru angajatorii acestora - firmele de transport - este un real motiv de ingrijorare.

Exemplu de calcul

Firma X de transport are un contract de livrare de busteni din Romania in Germania si unul de livrare (la intoarcere) de motoare electrice, din Germania in Romania.

Pentru cei doi soferi, castigul este relativ mic si chiar s-ar putea sa nu le revina toata suma in plus (prin diversele artificii contabile), dar pentru angajator este un cost suplimentar care ori ii va eroda marja de profit, ori il va determina sa ceara un tarif mai mare, riscand chiar sa piarda contracte viitoare.

De aceea, Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR), cea mai mare asociatie patronala din acest domeniu, a lansat un semnal de alarma, acuzand chiar statul german ca "adopta masuri impotriva libertatii serviciilor in UE".

Pentru fiecare ora lucrata de un sofer roman pe teritoriul german, se va aplica salariul minim din Germania - si nu cel din Romania", avertizeaza, intr-un comunicat, UNTRR.

Notificare prin raport scris

Pentru fiecare cursa operata de un sofer roman pe teritoriul Germaniei, transportatorul roman la care acesta este angajat are obligatia sa notifice inainte print-un raport scris autoritatile vamale din Germania.

Acuzatii dure la adresa Frantei si Germaniei

"Intai Franta, a ridicat un mare semn de intrebare privind libertatea serviciilor in cadrul UE - prin amenzile imense introduse anul acesta pentru timpii de odihna ai soferilor profesionisti (efectuarea perioadei de odihna saptamanala normala la bordul vehiculului - 30.000 Euro amenda, bonus 1 an in inchisoare), amenzile fiind aplicabile mai mult transportatorilor straini decat companiilor de transport rezidente... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro